MAPEI România sare cu afacerile de pragul de 40 mil. lei după o creştere de 9% în 2014

MAPEI România, compania locală a concernului italian MAPEI, a înregistrat în 2014 o cifră de afaceri de 40,01 milioane de lei, în creştere cu 9% faţă de rezultatul pe care-l obţinuse cu un an înainte. Evoluţia companiei a contrastat cu scăderea de aproape 7% per ansamblu înregistrată anul trecut de piaţa construcţiilor, conform datelor oficiale.

“Am traversat pentru prima dată această barieră, de 40 de milioane de lei. (…) Nu suntem încă acolo unde trebuie să fim, iar obţinerea unor ritmuri de creştere sensibil mai mari de 10%, începând încă din acest an, face parte din obligaţiile pe care ni le-am asumat”, a adăugat Florin Ciobanu.

De asemenea, compania a încheiat anul 2014 pe profit, după ce 2013 a fost încheiat cu o usoara pierdere. Profitul net pe anul trecut a fost de circa 190.000 de lei, potrivit datelor de la Ministerul de Finante. “Printr-o coincidenţă, creşterea noastră a fost practic identică celei înregistrate la nivel global de MAPEI, afacerile grupului crescând de la 2,1 miliarde de euro în 2013, la 2,3 miliarde de euro în 2014”, a comentat Florin Ciobanu, directorul general al MAPEI România (foto).

Mult mai cunoscută pentru calitatea produselor sale pe piaţa proiectelor mari, a construcţiilor de infrastructură, dar şi civice, comerciale, de restaurare a unor clădiri istorice, MAPEI România intenţionează să-şi sporească prezenţa şi pe piaţa proiectelor mici, inclusiv în segmentul DIY.

Compania mizează pe un portofoliu de peste 300 de produse din domeniul placărilor ceramice, a montajului de pardoseli, repararea și consolidarea structurilor din beton cu mortare speciale și sisteme compozite, consolidarea clădirilor istorice și aditivarea betonului.

Înființată în 1937 la Milano, în Italia, compania MAPEI este astăzi unul dintre cei mai mari producători la nivel mondial de adezivi și produse chimice pentru construcții, cu o cifră de afaceri de peste două miliarde de euro anual, 20.000 de tone de materiale de construcții livrate zilnic și o investiție anuală de 115 milioane euro în cercetare.

Grupul cuprinde 64 de fabrici operând în 31 de țări în întreaga lume. Printre cele mai cunoscute proiecte realizate cu produsele MAPEI la nivel global se numără Podul Carol (Praga), Muzeul Guggenheim (New York), Muzeul Luvru (Paris), Burj Khalifa (Dubai), Stadionul Olimpic din Beijing sau metroul din Roma.