Atlas Copco estimează o creştere a vânzărilor din România peste media evoluţiei globale, pentru 2015

Specializată în vânzarea și închirierea de echipamente pentru giganţi precum Holcim, Schlumberger, OMV Petrom, Dacia Renault, Ford, Michelin şi mulţi alţii, Atlas Copco România estimează că anul acesta va atinge pragul de 100 milioane de lei cifră de afaceri, în creștere cu 10% față de rezultatele anului anterior.

”Cele patru divizii prin care operează Atlas Copco în România și-au bugetat anul acesta o creștere de aproximativ 10%, după ce în 2014 veniturile consolidate au fost de 90,61 de milioane lei. Estimările privind vânzările pe piața locală sunt peste media estimată la nivel global și se bazează pe creșterea și diversificarea cererii pe piața locală”, a declarat Liviu Chelaru, responsabilul Diviziei de Compresoare al Atlas Copco România.

Avansul afacerilor peste media grupului, prognozat pe România, este în strânsă legătură cu obiectivul de creștere a cotei pe piața locală, al cărei potențial este estimat la aproximativ 50 de milioane de euro. ”Echipamentele noastre sunt destinate creșterii productivității iar închirierea lor este, uneori, soluția optimă pentru clienți, dat fiind că nu sunt investiții core-business ci costuri suport. Cel mai mare echipament închiriat a fost de exemplu un compresor de aer al cărui cost este de un sfert de milion de euro”, a declarat Marius Cristescu, responsabilul Diviziei de Închirieri al Atlas Copco România.

Atlas Copco România funcționează ca un HUB regional pentru acționarul majoritar, echipa de specialiști români având responsabilități și în alte piețe din regiune cum sunt Bulgaria, Serbia, Croația, Grecia și Israel.

Fiecare piață are specificul ei, spre exemplu, în Bulgaria prioritare sunt echipamentele destinate industriei energetice și metalurgice, în timp ce în Grecia și Israel se pune accent pe industria Oil&Gas Downstream. În România, pentru anul în curs, s-au intensificat proiectele în industria navală și automotive.

Atlas Copco România este divizia locală a liderului mondial în soluții pentru productivitate sustenabilă, gigantul Atlas Copco, fondat în 1873 la în Stockholm (Suedia), care dezvoltă produse și servicii axate pe productivitate, eficiență energetică, siguranță și ergonomie pentru 180 de piețe și este prezent pe piața din România de zece ani.

Atlas Copco România este organizată pe mai multe divizii, specializate în vânzarea și/sau închirierea echipamentelor destinate aplicațiilor de minerit și excavare roci, compresoare de aer și gaz, compresoare portabile, generatoare, unelte pentru construcții, scule pneumatice și electrice și sisteme de asamblare. Atlas Copco România este furnizor de echipamente pentru companii precum Holcim, Schlumberger, OMV Petrom, Dacia Renault, Ford, Michelin, Daewoo Mangalia Heavy Industries, Compania Națională a Huilei, Centrala Nucleară de la Cernavodă, Prospecțiuni şi altele.

În cei zece ani de prezență pe piața locală, divizia din România a Atlas Copco și-a construit o echipă care a crescut în medie cu 10% anual, ajungând anul acesta la 75 de specialiști.
Grupul are global are peste 44.000 de angajați și a înregistrat în 2014 venituri totale de 10,3 miliarde euro. Atlas Copco este listată la bursa din Stokholm dar este şi una dintre cele mai mari companii listate pe Nasdaq.