Stihl România preferă lemnul, iarba şi spaţiile mari

Compania Stihl România continuă să deschidă, prin partenerii săi, magazine tot mai mari. Astfel, în Baia Mare se vor vinde din vară produsele companiei într-un magazin de 250 mp, în urma unei investiţii de 400.000 de euro, cu Stihl și Viking în spaţii separate. Asta după ce în ultima perioadă, în Deva s-a deschis un magazin de 150 mp iar în Arad unul de 180 mp.

Nu vorbim însă doar de investiţiile partenerilor. În ajutorul acestora, compania a început un program de reconfigurare vizuală și funcțională a rețelei, proiect care a fost bugetat cu o investiție de 5 milioane de euro.  Acesta presupune reamenajarea, la un nivel calitativ superior a magazinelor, pentru unele dintre ele, cu suprafața de minim 80 de metri pătrați, existând și posibilitatea transformării într-un concept denumit de companie “flagship store Stihl”.

Stihl România și-a propus deschiderea a 51 de asemenea spații de tip flagship store până în 2017, urmând ca numărul acestora să depășească 60, în următorii doi-trei ani.

Partea interesantă este şi aceea că România devine astfel un reper pentru grup pe acest tip de proiecte.

“Conceptul de prezentare este unul revoluționar chiar și la nivelul rețelei. Prin aceste proiecte, țara noastră a devenit un referențial la nivel mondial în ceea ce privește dezvoltarea rețelei. Lucrurile se mișcă extrem de rapid, iar dealerii noștri au receptat foarte bine schimbările pe care dorim să le facem. Astfel, de la începtul anului am reamenajat 26 spații și am deschis 3 magazine de tip flagship, urmând ca până în decembrie să mai deschidem în 28 astfel de spații reprezentative”, a declarat Ioan Mezei (foto), director general Stihl România.

Mezei, Stihl

Îmbunătăţirea se face și în zona de service. Pe plan local există 320 de magazine în care se vând produsele, iar din acestea, 295 dispun de ateliere de service, 15 dintre ele fiind deja reconfigurate, iar până la sfârșitul lui 2016 alte 45 de magazine vor avea ateliere upgradate la noi standarde, astfel că putem spune că aproape întreaga rețea va fi acoperită din acest punct de vedere.

500.000 de utilizatori Stihl în România

În țara noastră există în prezent peste 500.000 de utilizatori ai produselor Stihl, cifră record pentru piața românească. În primele patru luni ale acestui an Stihl România a înregistrat o creștere a vânzărilor de aproximativ 10%, cele mai importante rezultate fiind consemnate pe segmentele motoferăstraie și motocoase. De asemenea, vânzările de consumabile, care dețin o pondere de circa 50% din cifra de afaceri a companiei, au crescut față de anul precedent. În categoria consumabile sunt incluse piesele de schimb, uleiurile, șinele și lanțurile.

Stihl a anunţat în 2015,  la nivel internațional, o creştere de 8,9%, atingând o cifră de afaceri record de 3,25 miliarde de euro. Compania germană intenţionează să investească 1 miliard de euro în dezvoltare până în 2018. Investițiile globale de anul trecut au atins 235 milioane de euro, cel mai ridicat nivel din istoria companiei. Anul acesta compania împlinește 90 de ani, fiind înfințată în 1926 de Andreas Stihl în Stuttgart. Stihl România este o companie deținută 100% de firma mamă și a fost înființată în 1997. În prezent Stihl România importă motounelte sub brandurile Stihl și Viking.