Stihl, creştere dublă faţă de estimări

Dacă anul trecut, directorul general al Stihl România estima pentru 2016 o creştere cu 5-10% a afacerilor, acum a anunţat o creştere cu peste 20% şi o majorare de la 300 de magazine în rețea la peste 360 de magazine.

Amintim că în anul 2015, compania figura pe site-ul Mfin cu o cifră de afaceri netă de 121,6 milioane de lei (circa 27 milioane euro) şi un profit net de 10,7 milioane lei.

“Cu această extindere cantitativă, dar și cu investițiile în zona calitativă care privesc reconfigurarea vizuală și funcțională a rețelei, am reușit să avem o creștere a business-ului de peste 20% în 2016, față de anul precedent. Sigur că și piața ne-a ajutat, însă fără eforturile interne, ale noastre împreună cu ale dealerilor, cererea din piață nu ar fi putut fi capitalizată la acest nivel”, declară Ioan Mezei (foto mai jos), director general Stihl România.

Ioan Mezei_STIHL Romania

O altă dovadă a perspectivelor locale bune a afacerii Stihl este şi faptul că ia în calcul extinderea depozitului din Otopeni.

Compania are circa 200 de distribuitori iar numărul de clienţi creşte cu circa 10% anual.
Dintre aceşti 200, cel mai mare rulaj din vânzarea produselor Stihl l-a avut un distribuitor cu aproximativ 1 milion de euro.

Cele mai multe magazine şi cele mai bune vânzări le are compania în partea de vest a ţării în timp ce în partea de sud-est, şi ca urmare a reliefului, vânzările sunt mai reduse.

Peste 30% creștere la motocoase

Una dintre grupele de produse cu cea mai mare creștere este cea a motocoaselor care a înregistrat un avans de peste 30% față de 2015 la numărul de produse vândute. “Toate grupele de produse au înregistrat creșteri semnificative anul trecut și ne așteptăm la evoluții pozitive consistente inclusiv în acest an, iar începutul este chiar promițător”, adaugă Ioan Mezei.

Peste 20 de noi magazine de tip “flagship store” în 2017

Pentru 2017, Stihl își propune o extindere a rețelei de dealeri cu 5-10%, iar în ceea ce privește magazinele acestora, compania așteaptă un număr de 25 unități noi de comercializare și service. Stihl România a demarat anul trecut un amplu proces investițional de 5 milioane de euro pentru reconfigurarea vizuală și funcțională a rețelei. “Continuăm și în 2017 acest proces și ne propunem să avem o creștere de 80% a magazinelor amenajate după noile standarde. În ceea ce privește cel mai înalt standard de magazin, pe care noi îl numim flagship store, putem spune că era implementat pe 50 de unități, la sfârșitul anului trecut, urmând ca în acest an să mai inaugurăm minim 20 de astfel de spații”, precizează Ioan Mezei.

Despre compania Stihl

Cele mai recente date arătau o creștere a business-ului mondial Stihl de 5,4%, atingând 2,4 miliarde de euro, la sfârșitul lunii august a anului trecut. Compania germană intenţionează să investească 1 miliard de euro în dezvoltare până în 2019. Investițiile globale au atins 235 milioane de euro, în 2015, cel mai înalt nivel din istoria companiei.

Anul trecut compania a împlinit 90 de ani, fiind înființată în 1926 de Andreas Stihl în Stuttgart. Stihl România este o companie deținută 100% de firma mamă și a fost înființată în 1997. În prezent Stihl România importă motounelte (motoferăstraie, motocoase etc) sub brandurile Stihl şi Viking.