CFR a dezvăluit cum va arăta tunelul Daneș, construit cu bani europeni

Tunelul Daneș în lungime de 969 m este construit pe o variantă nouă de traseu între Sighişoara şi Aţel şi realizat printr-o tehnologie modernă implemetantă în trei parți distincte, particularizate prin metodele de execuție:
● tunel artificial (20 m) la intrarea dinspre Sighișoara
● tunel natural (862 m)
● tunel artificial (87 m) la ieșirea dinspre Daneș.

Tunelurile artificiale sunt realizate la adăpostul unei incinte de piloți de diametru mare, care asigură conditiile necesare realizării portalelor de acces şi a structurii până la racordarea cu tunelul natural.

Tunelul natural este realizat prin excavare etapizată, în secţiuni parţiale (h max. 6 m) prin folosirea umbrelelor de micropiloti pe toata lungimea tunelului, care asigură protejarea provizorie a excavatiei la intrados.

Stadiul execuţiei lucrărilor – 80%
Trenurile de călători vor putea circula cu o viteză maximă de 160 km/h prin tunelul Daneş, ceea ce înseamnă că între Sighişoara şi Aţel infrastructura feroviară va permite atingerea aceste viteze maxime de circulaţie pe o distanţă mai mare.
Evoluţie lucrări de reabilitare pe tronsonul Aţel – Sighişoara (28,22 Km):
►Constructor: Asocierea FCC Construccion SA (lider) – Azvi SA
►Progres fizic al execuţiei proiectului: 75,5 %
●progresul fizic al lucrărilor la Tunelul Sighişoara – 97 %
●progresul fizic al lucrărilor la Tunel Daneş – 83 %.

Conform Economica.net, tunelul Daneș este construit cu bani europeni.

18359338_1584865961548266_8901897757738136358_o

18301970_1584865734881622_6363664436389396546_n

18342634_1584865774881618_7475556912457883453_n