Florin Porojan, directorul general Franke România 2

Franke România trece şi pe aer condiţionat. Plus 20% la afaceri şi încă 6 showroom-uri

Distribuitorul de echipamente incorporabile pentru bucătării Franke România a avut anul trecut o cifră de afaceri de 45 milioane lei, în creştere cu 20% faţă de 2015, a declarat Florin Porojan, directorul general al Franke România.

Întrebat de revista Constructiv dacă dezvoltarea afacerii a fost ajutată şi de dinamica recentă a pieţei rezidenţiale, directorul general a răspuns: „Ne-a ajutat rezidenţialul anul trecut însă doar într-o mică măsură. Ne aşteptăm însă să ne ajute în acest an, dat fiind faptul că noi ne aplicăm înspre partea de final a construcţiilor“. De altfel, pentru acest an, Porojan îşi doreşte o creştere cel puţin la fel de mare precum cea din 2016.

Una dintre noutăţile companiei, care pe plan local îşi gestionează afacerile cu 30 de angajaţi şi mulţi parteneri, este şi aceea că de curând încep să comercializeze şi aparatele de aer condiţionat Franke.

Franke aer conditionat

Încă 6 showroom-uri

Compania îşi va mări rețeua de showroom-uri pentru a ajunge la 25 de unități, de la 19 câte are în prezent. “Vom mai deschide în oraşele mari, mai ales în reşedinţe de judeţ”, a declarat directorul citat. Acesta a precizat că investiţia într-o astfel de unitate diferă foarte mult de la caz la caz. Ca o medie totuşi, investiţia per unitate ar fi de circa 20.000 de euro, fără a include locaţia.

Tot la capitolul extindere, reprezentantul companiei a spus că vor mări puţin şi depozitul pe care-l au lângă Bucureşti. Mai precis, depozitul de pe Şoseaua de Centură are o suprafață totală de 12.000 de metri pătrați, din care 4.000 mp este suprafața de depozitare. Aceasta din urmă va fi mărită la 4.400 mp.

Distribuţia

Pe lângă propriile showroom-uri, produsele Franke sunt distribuite în reţeaua DIY, mai precis în unităţi precum cele ale Praktiker, Dedeman, Brico Depot dar şi în Mobexpert. Dintre hipermarketuri, produsele sunt prezente doar în Carrefour. Merită precizat aici că de o perioadă, în trend cu piaţa, Franke vinde şi online

Vânzări şi cotă de piaţă

Ca pondere a vânzărilor în funcţie de modul de distribuţie, cam 45% din cifra de afaceri provine din vânzările din propriile shoroom-uri, 45% din rețeua DIY și 10% din vânzările online, a declarat directorul. Acesta a mai estimat că Franke România are o cotă de piaţă de 8% din piața de sisteme incorporabile.

Produse noi de la Franke

Maris

Joi, Franke a lansat pe piața locală patru noi sisteme ce oferă soluții integrate pentru bucătării. Este vorba despre sistemele Crystal, Maris, Maris și Smart.

Din familia Mythos ies în evidenţă hota extractor de blat, chiuvetele Fraceram, dintr-un material ceramic extrem de rezistent atât la șocuri cât și la pete și zgârieturi.

Familia de produse Franke Maris se remarcă, printre altele, prin hota Maris Slim Telescopica.

De la Familia Crystal amintim cuptorul cu ecran TFT și tehnologie DCT (Dynamic Cooking Technology) patentată de Franke, care permite prepararea simultană pe 4 niveluri a 4 feluri diferite de mâncare; datorită acestei tehnologii aromele nu se amestecă chiar dacă se prepară în același timp pește și prajitură.

Familia Smart se remarcă prin hota Smart extrem de subțire. Noua tehnologie dezvoltată de Franke permite o adâncime a hotei de numai 19 cm. Noua chiuvetă Smart este disponibilă în configurații diferite și se remarcă prin adâncimea foarte mare a cuvei, 207 cm și prin prea plinul modern.

Lasă un răspuns