utilaje Marcom

Piaţa utilajelor terasiere de construcţii, la jumătate faţă de 2015

Anul trecut au fost vândute doar 738 de utilaje terasiere, de la 1.288 vândute în anul 2015 (scădere de 43%), indică CECE, citată de Marcom. Privind şi mai în urmă, constatăm că piaţa a căzut aproape de nivelul anului 2005.

În primul trimestru din 2017, vânzările de utilaje terasiere au fost de 222, mai indică CECE (Committee for European Construction Equipment).

Peste jumătate din ultilajele terasiere vândute au fost în ultimii ani buldoexcavatoarele (preţ 55-60.000 de euro), utilaje care în ţările dezvoltate economic au o pondere mult mai redusă. Acolo sunt preferate midiexcavatoarele şi încărcătoarele frontale, până la de două ori mai scumpe dar cu productivitate de 3-4 ori mai ridicată.

În plus, utilajele folosite sunt extrem de îmbătrânite, marea majoritate a acestora fiind achiziționate în perioada 2006-2008. Potrivit producătorului japonez Komatsu, prezent pe piața românească exclusiv prin Marcom, ponderea cererii de utilaje a României, în total cerere din Estul Europei, este de 11%, sub potențial în comparație cu statele din regiune.

Constantin Marcu, directorul general Marcom

“Lipsa proiectelor de investiții este principala cauză a declinului pieței, deși România are nevoie urgentă de infrastructură. Piața construcțiilor rezidențiale, aflată pe trend ascendent, nu poate corecta semnificativ această scădere”, a declarat Constantin Marcu (foto sus), Director General al Marcom.

După căderea pieței din 2009, aceasta a cunoscut o evoluție semnificativă în 2011, pentru ca declinul să se instaleze din nou în intervalul 2012 – 2013. Potrivit reprezentanților Marcom, absorbția fondurilor europene din anii 2014 și 2015 a readus piața românească pe creștere, care anul trecut s-a contractat, din nou, aproape la jumătate. Astfel, în intervalul 2009 – 2016 s-a vândut cât în perioada 2006 – 2008.

“Pentru noi, din perspectiva cererii, România este extrem de importantă, iar potentialul este unul ridicat. Cu toate acestea, recuperarea nu urmează același trend ca în restul Europei, unde piața a cunoscut o îmbunătățire constanta. Totul depinde de volumul investițiilor care vor fi demarate în România, în toate sectoarele și în toate industriile. De asemenea, fondurile europene sunt extrem de importante pentru dezvoltarea sectorului, în ansamblu”, a declarat Masatoshi Morishita (foto mai jos), CEO al Komatsu Europe.

morishita komatsu

Potrivit reprezentantului Komatsu, România are al treilea potențial din regiune, după Polonia și Cehia, dar ocupă locul 11 după numărul de utilaje. Cu toate acestea, capacitatea Marcom de a menține baza de clienți creează perspective pozitive pentru înnoirea parcului de utilaje. Începând din 2003, pe piața românească s-au vândut peste 15.800 de utilaje noi, cele mai populare echipamente fiind buldoexcavatoarele (53%).

Despre Marcom

Marcom este unul dintre cei mai mari furnizori de utilaje de construcții din România, cu 25 de ani de activitate pe piața autohtonă. Compania a înregistrat în 2016 o cifră de afaceri de 25 de milioane de euro. În primul trimestru din 2017, compania a avut o cotă de piață de 35%.

Marcom este unic distribuitor al produselor Komatsu în România, având ca parteneri producători de top în domeniu, precum: Grove, Potain, Dieci, Hidromek, McCloskey, Mantsinen, Indeco, Mantovanibenne. Compania activează în domenii diverse, de la construcții și minerit, până la agricultură și activități de reciclare, având peste 2.000 de clienți în România. Amintim aici şi că printre contractele recente câştigate de Marcom se numără unul cu Armata Română.

Despre Komatsu

Komatsu s-a înființat în anul 1921, în Japonia. Este unul dintre liderii mondiali în producția de utilaje de construcții și minerit. Este un jucător global datorită centrelor de producție, vânzări și service aflate pe toate continentele. În Europa, Komatsu este prezent prin intermediul Komatsu Europe, companie care a fost înființată în Belgia, în anul 1967. În România, Komatsu este prezent din anul 1999 prin intermediul distribuitorului său exclusiv, compania Marcom.

Lasă un răspuns