Teraplast cumpără o fabrică de panouri sandwich în Serbia

Grupul Teraplast, unul dintre principalii producători de materiale pentru piaţa construcţiilor şi instalaţiilor, a achiziționat producătorul de panouri sandwich Interlemind din Serbia, valoarea tranzacției fiind de 4,3 milioane de euro. Grupul Teraplast va investi anul acesta 11 milioane de euro în Serbia, suma ce include valoarea achiziţiei fabricii, investiţii de 2,7 milioane de euro în dezvoltare şi capital de lucru de 4 milioane euro.

Compania achiziţionată are o capacitate de producţie similară celei a subsidiarei TeraSteel, adică 2,2 milioane mp/an, şi respectiv aceleaşi utilaje. Fabrică de panouri sandwich din Serbia va deservi în principal ţări precum: Serbia, Bulgaria, Macedonia, Bosnia, Croaţia şi Muntenegru, dar şi pieţe secundare precum Ungaria, sudul României şi nordul Greciei. Potrivit estimărilor noastre aceste pieţe au în 2017 un potenţial de 9,6 milioane mp, adică aproximativ 153 milioane euro. Piaţa panourilor din Serbia este estimată la un volum de 2,3 milioane mp, din care producţia locală reprezintă 20%, diferenţa fiind importuri. În comparaţie, în România producţia locală reprezintă aproximativ 80% din totalul pieței şi avem 9 fabrici de panouri termoizolante. TeraSteel vinde peste 33% din producţia realizată în România pe pieţele externe.

Dorel Goia, preşedinte al Consiliului de Administraţie Teraplast: „Achiziţia din Serbia face parte din strategia Grupului Teraplast de a creşte volumul vânzărilor şi profitabilitatea. TeraSteel exportă în Serbia, Bulgaria, Muntenegru şi Slovenia de aproximativ doi ani, iar prin fabrica de la Leskovac ne propunem să creştem exponenţial vânzările în zona Balcanilor. Suntem convinşi că Grupul Teraplast poate să devină un exemplu pentru companiile româneşti care până în acest moment nu au avut curajul sau nu au fost încurajate să deschidă fabrici pe pieţele externe. În schimb firmele din Polonia, Rusia sau Ungaria au deschis fabrici în România şi sunt foarte active în zona construcţiilor. Prin cele două achiziţii de anul acesta Grupul Teraplast va ajunge să consume în 2018 capacitatea de producţie a unui combinat mediu, adică peste 70.000 de tone de tablă, în valoare de peste 55 milioane euro”.

Grupul Teraplast include compania Teraplast (producător de ţevi, granule şi profile din PVC), subsidiara TeraSteel (producător de panouri sandwich şi structuri metalice zincate), subsidiara Teraglass (producător de ferestre şi uşi din PVC), subsidiara Teraplast Logistic (începând cu iunie 2016 coordonează activităţile logistice ale Grupului) şi Politub (producător de ţevi din polietilenă).

Grupul Teraplast şi-a bugetat pentru anul 2017 o cifră de afaceri de 434,6 milioane lei şi un profit net de 38,1 milioane lei. Valoarea EBITDA estimată în 2017 este de 63,3 milioane lei. În primele trei luni din 2017 Grupul Teraplast a realizat o cifră de afaceri de 66,5 mil. lei, un profit net de 1,6 milioane lei şi EBITDA de 6,6 milioane lei.

Teraplast activează pe pieţele de instalaţii şi amenajări, profile tâmplărie, panouri sandwich şi structuri metalice zincate, tâmplărie termoizolantă şi granule PVC şi deţine poziţii de top pe o mare parte din aceste pieţe. Compania-mama Teraplast este lider de piaţă pe segmentele de canalizări exterioare şi granule, şi este al doilea jucător de pe piaţă de canalizări interioare. Subsidiara TeraSteel este al doilea jucător de pe piaţă de panouri sandwich şi, începând de anul trecut, este liderul pieţei de structuri metalice zincate.