Mall-ul Galleria din Arad va adăuga un nou etaj, va fi reamenajat și va fi relansat sub un alt nume

Mall-ul Galleria din Arad, aflat în acest moment în colaps, va fi relansat și va fi extins cu un al treilea etaj și reamenajat, scrie www.aradon.ro. De asemenea, complexul va fi relansat sub un alt nume. Managerul general, Simona Man, a confirmat pentru sursa citată aceste planuri și spune că se vor face investiții de câteva milioane de euro.

Prima schimbare va consta în deschiderea unui bazar pe o suprafață de aproximativ 3.000 de metri pătrați, care va avea spații comerciale închiriabile de 100 până la 300 de metri pătrați. Acesta va fi accesibil din exteriorul clădirii, din zona de parcare, fiind amenajat în fostul depozit al supermarket-ului Cora.

De asemenea, va fi construit un nivel superior pe acoperiș, pe structură metalică, unde vor fi amenajate spații de entertaiment și piscine exterioare, care pe timp de iarnă vor funcționa în regim de patinoar. Acest etaj va crește cu circa 10.000 de metri pătrați suprafața închiriabilă a centrului comercial. Vor fi instalate două lifturi exterioare și scări de evacuare în caz de incendiu, urmând ca arhitectura actuala a mall-ului să fie schimbată.

„Va fi un etaj destinat activităților recreative. Am angajat o firmă pentru a realiza un studiu de impact, iar aceasta a fost concluzia, că trebuie sa ne concentrăm pe entertainment. În momentul de față suntem în faza contractării proiectului de arhitectură, astfel că nu avem calculate costurile. Surse de finanțare există la dispoziția proprietarilor mall-ului și sperăm că lucrările vor începe efectiv cât mai curând. Trebuie menționat că activitatea în interior nu va fi afectată pe perioada lucrărilor, acestea urmând să aibă loc pe acoperiș”, a spus Simona Man.

Magazinele de la Galleria s-au închis rând pe rând și s-a ajuns ca astăzi la parter să nu mai existe niciun spațiu comercial funcțional. La etaj mai sunt deschise doar un magazin de încălțăminte și unul de mobilă, dar și două spații destinate activităților sportive. Mai precis, sub 5.000 de metri pătrați sunt închiriați acum, din cei aproximativ 35.000 disponibili. La inaugurarea din 2011, gradul de ocupare era de 99 la sută și doar 300 de metri pătrați nu erau închiriați. Declinul Galleria s-a accentuat însă la jumătatea anului 2015, când Cora și-a închis hypermarket-ul, iar numărul vizitatorilor s-a redus constant. Pe rând, brand-uri celebre au dispărut din centrul comercial, între care unele foarte apreciate de clienți. Mall-ul este gol în timpul programului de funcționare, rar existând câte o persoană care mai intră.