Alka a ales soluții logistice de închiriere a paleților de la CHEP

După inaugurarea noului depozit din Mogoșoaia în 2016, Alka începe colaborarea cu CHEP, unul dintre principalii jucători mondiali în soluţii logistice de închiriere a paleţilor, pentru simplificarea și eficientizarea proceselor de logistică, se arată într-o informare de presă. În România, Alka distribuie încărcăturile de paleți către 20 platforme de comerț modern, 30 de parteneri distribuitori și 10 puncte de lucru proprii. Per total, produsele Alka sunt livrate în peste 20.000 de locaţii răspândite pe tot teritoriul ţării.

“Nevoia de a ne simplifica procesele şi de a reduce costurile a devenit mai pregnantă odată cu dezvoltarea organizată a grupului Alka, astfel că am luat decizia trecerii managementului paleților în sarcina CHEP. Sistemul de schimb cu paleţi albi este dificil de gestionat şi implică numeroase costuri ascunse, cum ar fi de exemplu achiziţia de paleţi noi pentru înlocuirea pierderilor sau a celor deteriorați, timpii mari de recuperare și altele. Suntem convinşi că doar prin specializare ajungem să performăm într-un anumit domeniu. Astfel CHEP oferă expertiza și o soluţie mai eficientă în domeniul logisticii paleților iar Alka se va concentra pe direcțiile stategice de activitate – dezvoltare de produse, producție la standarde înalte, vânzare și distribuție de calitate, dar și marketing pentru brandurile proprii”, a declarat Ady Hirsch, CEO-ul Alka.

Debutul negocierilor dintre CHEP și Alka a avut loc în primăvara lui 2014. Provocarea principală a fost reprezentată de integrarea tuturor elementelor specifice lanțului logistic ALKA (flota proprie de camioane, profilul listei de distribuție – comerț modern vs. comerț tradițional vs. export, rețea de depozite în țară, etc) într-unul dintre cele trei servicii oferite pe piața din România de către reprezentanții CHEP. „După un proces îndelungat de negocieri, finalizat cu succes, sentimentul a fost că ambele părți s-au autodepășit în ceea ce privește eforturile și resursele investite în acest proiect. S-a dovedit faptul că identificarea corectă a condițiilor de colaborare ulterioară s-a transformat și într-un obiectiv personal al fiecăruia. Ceea ce ne oferă o satisfacție extraordinară! Suntem determinați să creștem împreună: vom susține, prin serviciile noastre, și noua fabrică ALKA din Ploiești, fapt care va consolida poziția ambelor companii în FMCG – ul românesc, aducând beneficii majore întregului lanț logistic în care ne desfășurăm activitatea!”, menţionează Gabriel Andronescu, Director General al CHEP România.
„Cu ajutorul CHEP vom avea un lanţ de aprovizionare mai bun, un flux natural pe un singur sens, începând din zona de producție și până la client. Acest flux nou permite odevoltare sustenabilă. Modelul de afaceri CHEP prin utilizarea în comun se bazează pe reutilizare, reciclare şi reducerea continuă a deşeurilor – acestea fiind obiective clare de responsabilitate socială pentru Alka”, declară Cristi Petcu, Director Adjunct Alka Trading.

Grupul Alka a fost înființat în 1994 ca investiție de tip greenfield. Alka era atunci prima companie în România producătoare și distribuitoare de cafea măcinată ambalată, vidată și în pliculețe. CHEP România este subsidiara liderului mondial în soluţii logistice de închiriere a paleţilor şi a altor echipamente pentru sectoarele de bunuri de larg consum, produse proaspete, băuturi şi retail. La nivel global, furnizorul deserveşte mai mult de 60 de ţări, acoperind peste 500.000 de puncte de distribuţie cu o echipă de 12.500 de angajaţi, care gestionează livrarea a 300 de milioane de paleţi şi containere. CHEP România oferă din anul 2012 o gamă largă de soluţii logistice şi servicii de consultanţă care cresc performanţa activităţii de distribuţie a bunurilor pentru cele mai importante companii din sectorul de FMCG. CHEP face parte din Grupul Brambles, operatorul unui portofoliu care include IFCO, cel mai important furnizor de containere reutilizabile din plastic pentru industria globală de alimente proaspete și furnizori de containere speciale pentru sectorul auto.