S-au semnat primele documente pentru construcția centurii metropolitane Cluj

Primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, primarii din Apahida, Gilău, Floreşti, dar şi reprezentanţii Companiei de Drumuri şi ai Ministerului Trasporturilor au semnat protocolul de colaborare în scopul elaborării studiului de fezabilitate și a documentației tehnice necesare pentru centura metropolitană a Clujului, scrie www.monitorulcj.ro.

“Astăzi (luni, 11 decembrie, n.r.) semnăm certificatul de naştere al centurii metropolitane a Clujului. De astăzi, lucrurile pleacă pe drumul realizării centurii, cu două etape pe care le presupune. Prima etapă, cu realizarea tuturor studiilor şi documentaţiilor necesare care presupune o etapă de 2 ani de zile 2018 şi 2019. Pe lângă studiile de fezabilitate, plan urbanistic zonal şi detalii tehnice de execuţie, presupune încă 15 avize de specialitate de la diverse structuri, inclusiv aprobarea în Consiliul Judeţean a planului urbanistic zonal. Cea de–a doua etapă, 2020-2023, este faza efectivă de implementare şi de realizare a centurii. Această centură metropolitană are trei avantaje majore. În primul rând, oferă soluţii pentru descongestionarea traficului în municipiul Cluj-Napoca, în al doilea rând oferă soluţii pentru realizarea spitalului regional de urgenţă şi în al treilea rând dă şansa deblocării dezvoltării economice a Clujului, mai ales în ceea ce priveşte proiectele imobiliare blocate din cauza inexistenţei unor soluţii alternative de trafic”, a declarat primarul Boc.

“ Acest proiect va beneficia de tot sprijinul tehnic pe care îl poate oferi CNAIR în derularea acestui obiectiv, astfel încât acesta să ajungă să fie implementat din fonduri europene şi să îndeplinească toate cerinţele tehnice necesare pentru ca acest obiectiv să fie o certitudine. Astăzi se pun bazele, aşa ar trebui să pornească orice obiectiv pe care noi îl promovăm în ţară. Vă asigurăm de tot suportul nostru tehnic în toate fazele acestui proiect, astfel încât să fie un succes. Vă asigur că domnul Stroe (n.red. Felix Stroe, ministrul Transporturilor) sprijină acest obiectiv. Vedem şi noi necesitatea centurii pentru că venim des în această zonă pentru că avem în execuţie autostrăzi şi vedem ce trafic avem în municipiul Cluj-Napoca”, a declarat la rândul său Ştefan Ioniţă, director CNAIR.

Această centură are 38 de kilometri şi are alocaţi 150 de milioane de euro de la Uniunea Europeană. Jumătate din centura metropolitană este pe raza municipiului Cluj-Napoca, restul pe raza celorlalte comune. Proporţional, fiecare unitate administrativ-teritorială va suporta costul studiului de fezabilitate.

Potrivit lui Boc, traseul este de la “nodul de autostrada A3 din Gilău, malul Someşului-Floreşti, sensul giratoriu de la Cora, pasaj suprateran până la Bucium în Mănăştur la linia de tramvai, după care centura de sud a Clujului, traversând Calea Turzii prin spate pe la Selgros, de acolo legătură directă cu Bulevardul Muncii care se lărgeşte la patru benzi. Se duce până la nodul de centură Apahida-Vâlcele”.

Oficialităţile au semnat două documente şi anume protocolul de colaborare între primăriile Cluj-Napca, Gilău, Apahida, Floreşti şi CNAIR şi acordul de asociere între primăriile Cluj-Napoca, Gilău, Apahida şi Floreşti în vederea realizării studiului de fezabilitate, a PUZ-ului şi a documentaţiilor tehnice necesare în vederea realizării centurii metropolitane.