Afacerile AdePlast au crescut anul trecut până la 92 milioane de euro

Producătorul de materiale termoizolante AdePlast a depășit anul trecut pragul de 92 milioane de euro, o cifră de afaceri în creștere cu 20 de procente față de rezultatul din 2016. „A fost o evoluție bună având în vedere că la momentul adoptării bugetului ne-am propus o creștere de două cifre, dar știam că pe piețele noastre se anunțau turbulențe pe anumite segmente și reconfigurări de forțe din partea competiției, evenimente confirmate de-a lungul anului trecut”, declară Daniel Stăncescu, CEO AdePlast.

8% din cifra de afaceri a AdePlast a fost export

AdePlast contează la export, este cel mai mare exportator din industria sa în 2017. ”Cifra noastră de afaceri a provenit anul trecut în proporție de 92 de procente din vânzările de pe piața locală și 8 procente din exporturi. Cifrele la export au fot realizate grație certificărilor europene ETAG 004 și BBA (The British Board of Agrements (BBA) din Marea Britanie) pentru care fabricile AdePlast au fost îndelug studiate și apoi auditate”, mai spune Daniel Stăncescu.

Creșterea de pe piața internă a venit de-a lungul anului trecut din proiectele rezidențiale în condițiile unei stagnări ale lucrărilor publice de termoreabilitare. 2017 este, prin excelență, anul în care dezvoltatorii au înțeles avantajele folosirii termosistemelor agrementate. ”Suntem extrem de mulțumiți că din ce în ce mai mulți dezvoltatori imobiliari și constructori au ințeles avantajele achiziției unui pachet complet de materiale de la un singur producător, față de achiziția fragmentată. La finalul lucrării, mulți dintre aceștia au constatat că lucrările au costat mai puțin și au avut parte și de garanție din partea AdePlast, argumente care i-au ajutat mai departe ca avantaj în vânzare”, continuă Daniel Stăncescu.

Exportul, ajutat de certificări la nivel european

Deși costul de transport este unul din factorii cheie ai competitivității la export în domeniul materialelor de construcții, AdePlast performează în Ungaria, Bulgaria și Austria sau Republica Moldova. Produsele sub marca AdePlast au ajuns însă, cu o creștere accelerată, și în UK, Italia sau Spania. ”Constructorii sau chiar meseriașii români care lucrează în aceste piețe au fost redutabili ambasadori ai produselor AdePlast. Noi spunem că este vorba despre calitatea produselor noastre, dar pe lângă asta, meseriașii români ne-au cerut certificări europene pe care le-am obținut. Acestea au constituit argumente solide pentru export, trend care continuă și în 2018”, încheie Daniel Stăncescu.