Dealerii Stihl, tot mai bogaţi

„Avem deja peste 5 dealeri care au luat fiecare individual de la noi produse de mai mult de un milion de euro pentru a le vinde. Probabil că în anii care vin vor exista 15 – 20 de astfel de dealeri care să depăşească acest prag”, a declarat Ioan Mezei (foto), director general Stihl România, răspunzând unei întrebări din partea revistei Constructiv.

Asta înseamnă că respectivii dealeri au o putere de cumpărare tot mai ridicată.

Directorul Stihl ne-a mai declarat că unii dintre dealerii Stihl sunt într-un adevărat proces de extindere naţională a reţelei lor de magazine. „Avem şi dealeri cu peste 10 – 20 de magazine”.

Stihl continuă dezvoltarea rețelei de dealeri, în prezent activând aproximativ 200, cu 375 de magazine.

Cifra de afaceri

România este a doua piaţă din Europa de Est pentru Stihl, după Polonia. Afacerile locale ale companiei au crescut cu 15% în 2017, o creştere peste cea a pieţei de profil. Şi pentru anul în curs, directorul general Stihl România, estimează o creştere tot de peste 10%.

În anul 2017, compania figura pe site-ul Mfin cu o cifră de afaceri netă de 166,9 milioane de lei şi un profit net de 22,7 milioane lei.

Prin comparaţie, în anul 2016, compania figura cu o cifră de afaceri netă de 145,4 milioane de lei şi un profit net de 20,16 milioane lei.

Din punct de vedere al business-ului, Stihl Romania a atins în primele patru luni din 2018 nivelul de anul trecut.

La nivel mondial compania a anuntat recent rezultatele financiare, care arată o creștere spectaculoasă de 9,7 procente, cifra de afaceri atigând 3,81 miliarde de euro.

Pe lângă segmentul produselor cu motoare cu ardere, compania precizează că această creștere s-a datorat și utilajelor cu acumulator, introduse pe piață în ultimii ani, dar și digitalizării produselor, prin implementarea de soluții inteligente.

În țara noastră, gamele de motounelte cu acumulator cresc de la an la an, în prezent comercializându-se peste 22 astfel de echipamente (motoferăstraie, motocoase, foarfeci de grădină, suflante, motodebitatoare). În acest an compania va pune pe piață noi astfel de modele, în gama D, destinate profesioniștilor.

Compania Stihl a anunțat recent că în acest an va mai avea loc o schimbare majoră la nivelul produselor. Gama Viking, destinată amenajării grădinilor și peisagisticii, va suporta un rebranding la nivel mondial, toate produsele fiind transferate către brandul Stihl. Amintim că Viking a fost preluată de Stihl încă din anul 1982.

Vânzări şi investiţii dealeri

“Ne aflăm într-o extindere continuă cu rețeaua de dealeri, fiind în permanență în căutare de parteneri noi, cu viziune de business și înclinații tehnice. Dezvoltarea unui astfel de business local se poate face relativ ușor, dacă se respectă un set de reguli și standarde. Aportul investițional propriu minim este de minim 10.000 de euro, iar nivelul la care se poate ajunge cu business-ul este foarte ridicat. Spre exemplu, anul trecut am avut trei dealeri care au atins un nivel al vânzărilor de peste 1 milion de euro, fiecare. Iar anul acesta ne așteptăm la încă 5-6 parteneri care să atingă aceeași performanță”, declară Ioan Mezei.

De altfel, directorul citat consideră că, la momentul actual, încă mai este loc pentru 100 de dealeri noi în reţea.

Start magazine online

O altă noutate este că Stihl Romania a implementat un sistem de comerț online, care le permite dealerilor să își integreze business-ul într-o platforma online de vânzări.

“Până în prezent, la Stihl Online Platform (SOP) au aderat 30 de dealeri, care sunt repartizați uniform pe teritoriul țării. Lucrăm la implementarea acestui sistem de peste doi ani și ne bucurăm că partenerii noștri locali și l-au asumat într-un număr atât de mare. Sistemul va permite fiecărui dealer local să își păstreze și să își administreze clienții locali, la fel ca până acum, doar că acum mai au încă un canal de comunicare și vânzare deschis către ei”, explică Ioan Mezei.

Extindere centru logistic Otopeni

Compania continuă investiția în dezvoltarea centrului din Otopeni. Dacă actualul centru a fost finalizat în anul 2005 cu depozit de 2.000 mp şi înălţime de 11 m, noua extindere mai adaugă 3.000 mp iar înălţimea este urcată la 15 m. Extinderea nu se va limita însă doar la depozit ci şi la noi spaţii de birouri şi facilităţi de pregătire.

“În Otopeni avansăm rapid cu lucrările la noul centru de depozitare și logistică, care practic triplează ce avem în prezent. Noul spațiu va compensa capacitatea de stocare de care aveam nevoie deja de trei ani. Cu această investiție, care se ridică la aproximativ 6 milioane de euro din fondurile locale ale Stihl România, vom demara noi procese de organizare și vom crește productivitatea, devenind mult mai eficienți în logistică și gestionarea în toate procesele companiei”, precizează Ioan Mezei.

Despre compania Stihl

Stihl a depășit cifra de 10 milioane de echipamente motorizate vândute în 2017. La nivelul grupului, activează 15.875 angajați, în creștere cu 4,4%, față anul precedent.

Grupul german a avut în 2017 investiții de 248 milioane de euro și anunță că până în 2021 acestea vor crește la 1 miliard de euro, la nivel mondial. Printre altele, Stihl este lider mondial al pieţei de motoferăstraie încă din anul 1971.

Stihl România este o companie deținută 100% de firma mamă și a fost înființată în 1997. Compania mamă a fost înființată în 1926 de Andreas Stihl.