Ferrobeton România, ca parte a grupului irlandez CRH, devenit din acest an cel mai mare jucător de pe piaţa materialelor de construcţii din România după achiziţia operaţiunilor Lafarge de pe piaţa locală, estimează pentru acest an o cifră de afaceri de 7,2 milioane de euro, comparativ cu 5,8 milioane de euro, anul trecut.
Întrebat de revista Constructiv ce impact vor avea achiziţiile CRH din acest an asupra afacerilor Ferrobeton, Alpár Kozma (foto), director de vânzări Ferrobeton România a declarat că, în mod firesc, aceste achiziţii pot aduce comenzi mai mari pentru Ferrobeton, în cadrul unor pachete de oferte ale grupului CRH din care fac parte.
Pe de altă parte, în această perioadă, problema întârzierilor la plată sau chiar neplata produselor şi serviciilor e aproape generalizată în piaţa materialelor de construcţii şi a altor industrii. Principalele probleme cu care s-a confruntat Ferrobeton au fost plățile neefectuate sau cu întârzieri de la clienți, competiția strânsă în domeniu, concentrarea lucrărilor mari de infrastructură în zonele de Vest, lipsa forței de muncă performantă și a muncitorilor calificați.
“În ultima perioadă, am cerut şi insolvenţa unor firme care au să ne dea bani iar cu altele încercăm să rezolvăm problemele fără să trecem prin insolvenţă”, a declarat Kozma pentru revista Constructiv.
Compania a stabilit și un nou record în acest an în producția de grinzi de pod pretensionate, utilizate la realizarea podului de la Dridu, județul Ialomița. Valoarea lucrării a fost de peste 100.000 de euro, fiind furnizate șapte grinzi, fiecare având o greutate de 75 de tone.
Principalele proiecte realizate în 2015 au fost fabrica Yazaki, un proiect dezvoltat de WDP la Brăila, extinderea centrului comercial City Park Mall în Constanța, hala de la ferma de Porci de la Cotorca, județul Buzău, hala de producție Dekomte, Parcul Industrial Ploiești Vest, Kaufland Ferentari (care se derulează în prezent) și bineînțeles, grinzile record pentru podul de la Dridu, Ialomița.
Printre clienții cei mai importanți se numără Con-A, Conarg, Bogart, Scorillo, WDP, KESZ, firme care activează ca antreprenori generali.
“În primăvară, am reușit să contractăm o lucrare în Brăila, pentru dezvoltatorul WDP, unde pe lângă structura de beton armat prefabricat am furnizat și lucrări din beton monolit și structuri secundare din metal”, a adăugat directorul citat.
Pe lista noutăților tehnologice oferite în acest an se află elementele tip zid de sprijin cu talpă în pantă pentru tunelul de intrare la Mega Mall, elemente speciale pentru platforme de cântar, precum și fundații de ancorare stâlpi electricitate. În 2015, piața de profil a înregistrat o creștere ușoară față de 2014, nivel preconizat și pentru anul viitor.
O problemă pentru acest gen de firme este şi distanţele mici faţă de fabrică pentru care e rentabilă afacerea, din cauza transportului greoi şi costisitor. Drept urmare, Kozma nu exclude preluarea unui jucător din Ardeal în acest sens, pentru ca să nu mai fie vorba de transportul peste munţi de la fabrica de lângă Ploieşti.
„În Ardeal nu putem fi mereu competitivi cu preţul din cauza transportului care este costisitor distanţe lungi. Vrem să ne extindem şi am avut discuţii în acest sens şi cu colegii din CRH. Dacă am avea şi o fabrică şi în vestul ţării, am avea o acoperire mult mai mare”, a declarat Alpár Kozma.