Volumul vânzărilor de ciment în România ale grupului nou format LafargeHolcim a crescut cu 15,3% în primele nouă luni, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, susţinut de activităţile de construcţii în special în zona Bucureştiului, conform datelor publicate de companie.
Pe piaţa agregatelor, volumul vânzărilor a înregistrat o creştere de 72,3%, pe fondul unui declin al preţurilor din piaţă de 15,1%. „Cererea din Europa de Est a rămas puternică. Majoritatea ţărilor au înregistrat volume mai mari, cu o creştere puternică pe toate trei segmentele în România, datorită activităţilor de construcţii din zona Bucureştiului”, se arată în raportul financiar al grupului.
Pentru 2015, grupul LafargeHolcim anticipează creşterea volumului vânzărilor de ciment pe toate pieţele cu excepţia Europei. În cazul agregatelor, grupul se aşteaptă la un volum mai mare cu excepţia Americii Latine şi Europei, în timp ce volumul vânzărilor de betoane va scădea în toate regiunile cu excepţia Asia-Pacific.
Grupul LafargeHolcim s-a format prin fuziunea companiilor Lafarge (Franţa) şi Holcim (Elveţia), finalizată în luna iulie.
Decizia Holcim şi Lafarge a fost ca în ţări precum România, Germania şi Ungaria să vândă în totalitate activele uneia dintre companii.
În România, activele Lafarge au fost preluate de producătorul irlandez de ciment CRH, tranzacţia fiind finalizată în luna august.
LafargeHolcim a păstrat activele Holcim, care includ două fabrici de ciment, în Câmpulung şi Aleşd, o staţie de măcinare şi un terminal de ciment la Turda, 13 staţii ecologice de betoane, trei staţii de agregate, două staţii de lianţi speciali şi un terminal de ciment în Bucureşti.