S-au reluat lucrările la Podul Berăriei din Bistriţa

Compania SC Dacia Faber SRL Cluj-Napoca a reluat lucrările de construcţie la Podul Berăriei din Bistriţa după ce le-a lăsat la finalul anului trecut, a anunţat www.timponline.ro. Valoarea totală a investiţiei este de 4.889.838,98 lei, iar finanţarea se face din bugetul local şi din împrumutul contractat în acest scop. Finalizarea lucrărilor este prevăzută pentru luna septembrie 2016. Anul acesta, au fost alocate 2.194.000 de lei de la bugetul local și 1.480.000 de lei din împrumutul contractat de municipalitate, în total 3.674.000 lei. În 2015 s-au făcut lucrări de 1,5 milioane lei, scrie sursa citată.

Podul va avea o lungime totală de 39,93 m. Lungimea suprastructurii: 37 m. Lăţimea părţii carosabile: 7,80 m. Lăţimea trotuarelor: 4,06 m. Lăţimea totală a podului: 12,36 m. Oblicitate: 70 de grade. Podul va avea o pantă de 2%. Noul pod este dimensionat pentru clasa E de încărcare, convoi de autocamioane A30 şi vehicule speciale pe pneuri V80. Lăţimea părţii carosabile va fi de 7,80 m cu două trotuare de câte 1,50 m lăţime fiecare. Podul nou se va construi cu o singură deschidere de 37 m pe 5 grinzi casetate prefabricate, cu înălţime variabilă, din beton precomprimat cu armătură postîntinsă. Placa de beton susţine zona carosabilă cu lăţimea de 7,80 m, şi cele două trotuare pietonale de 1,50 m delimitate de glisiere de protecţie de 0,55 m lăţime spre zona carosabilă, şi parapet metalic pietonal de 0,25 m lăţime spre exterior. Grinzile casetate prefabricate, cu înălţime variabilă, din beton precomprimat sunt dispuse la 2,20 m distanţă interax. Accesul pe pod dinspre strada Petru Maior se va face prin construcţia unui sens giratoriu cu două benzi de circulaţie. Accesul spre zona Zăvoaie se va face doar prin drumul principal, care cuprinde două benzi carosabile, cu o lăţime de 3 m fiecare. Proiectarea acestui drum face posibilă legătura rutieră dintre strada Petru Maior şi zona Zăvoaie.

”E un pod mai special, l-am ales cu o arhitectură deosebită care creează și probleme mai mari în execuție. Ele sunt rezolvate, la Aiud unde se toarnă grinzile, și vom reuși să ne înscriem în termenul contractat, a doua parte a anului. Va fi nu numai un pod bun, ci și un pod frumos. Un termen realist de finalizare este august-septembrie, poate iulie, vom vedea. Dacă am fi ales o variantă mai simplă a construcției, probabil că lucrurile erau mult mai avansate. Dar atunci când am ales dintre variantele proiectantului am mers pe o variantă mai elegantă, mai frumoasă, cu arhitectură deosebită, care presupune și elemente deosebite în tehnica construcțiilor. Am ales o soluţie spun eu de viitor, nu futuristă, că nu discutăm chiar la nivelul acesta, dar o soluţie arhitecturală mai deosebită care presupune nişte grinzi speciale, grinzi care presupun cofraje speciale, tehnologii speciale şi aşa mai departe”, a spus la începutul anului primarul Bistriţei, Ovidiu Crețu.