Furnizorul global de servicii și produse Bosch a încheiat anul fiscal 2015 cu o cifră de afaceri de 1,2 miliarde de lei (272 milioane de euro) în vânzări consolidate în România. Achiziția completă a două foste joint- venture deținute în părți egale, BSH Hausgeräte GmbH și Robert Bosch Automotive Steering GmbH, a crescut vânzările cu 30%. De asemenea, grupul a avut pe plan local investiții de 178 milioane de lei (40 milioane euro) în anul 2015, se arată într-un comunicat de presă al companiei.
Bosch a înregistrat şi o puternică creştere operaţională: calculate pe o bază comparabilă, vânzările pe piaţa locală au crescut cu 12%. Vânzările totale nete de 1,7 miliarde de lei (375 milioane de euro) în România, inclusiv vânzările companiilor neconsolidate și livrările interne către companiile afiliate, au crescut față de anul trecut cu aproape 50%. „Am reușit să continuăm cu succes tendința noastră de creștere în anul 2015. Pentru anul 2016 ne așteptăm, în continuare, la o creștere puternică în România, în toate sectoarele noastre de activitate. Estimăm pentru Bosch o creştere de două cifre”, a declarat Mihai Boldijar, reprezentantul Grupului Bosch în România, în cadrul unei conferinţe de presă.
Corelat pieţei de construcţii, ca urmare a dezvoltării acesteia, divizia Termotehnică a companiei a înregistrat o creștere semnificativă a cifrei de afaceri în toate segmentele de produse. Având în vedere cerințele directivei europene privind eficiența energetică (ErP), intrată în vigoare la finalul anului trecut, divizia Termotehnică s-a bucurat de succes mai ales cu centralele termice murale în condensare.
Numărul angajaților Bosch în România în anul 2015 a fost de aproximativ 3.200, o creștere de peste 30% față de anul trecut. Se preconizează o creștere semnificativă a numărului de angajaţi, la un nivel similar, în cursul anului 2016, mai ales pentru centrele din Blaj, Cluj și Timișoara.
Extindere producţie şi activităţi de cercetare-dezvoltare
Grupul Bosch a investit aproximativ 178 milioane lei (40 de milioane euro) în România în 2015 și planifică investiții suplimentare în anul curent, în special pentru continuarea dezvoltării liniilor de producţie pentru Soluții de mobilitate. Capacitatea în creștere și operațiunile în expansiune ale fabricilor Bosch din Blaj și Cluj, precum și extinderea activităţilor de R&D consolidează prezenţa companiei şi potenţialul constant de creştere în România. Fabrica din Jucu și-a triplat producția de la inaugurarea în anul 2014. În această fabrică, Bosch produce, printre altele, unități electronice de control pentru asistență la condus şi unităţi electronice pentru siguranţă, pentru clienți globali din industria auto. În 2015 și 2016, fabrica de componente auto din Jucu a adăugat produse noi în portofoliul propriu, inclusiv componente pentru airbaguri şi sisteme de asistență la parcare. În Blaj, divizia Soluții de mobilitate a început producția de componente de grup motopropulsor la finalul anului 2015 și preconizează o creștere puternică a producției în 2016, prin extinderea proiectelor existente.
România devine, de asemenea, o parte importantă a rețelei globale de cercetare-dezvoltare Bosch. Centrul de inginerie din Cluj, înființat în 2013 s-a extins cu un nou sediu în 2015. Aici, peste 100 de tineri ingineri se concentrează pe domenii precum conectivitatea, industria conectată – cunoscută şi sub numele de Industria 4.0, energia regenerabilă și conducerea automatizată și efectuează, de asemenea, o gamă largă de teste și analize. Când vine vorba de Industria 4.0, Bosch este un utilizator și un furnizor care oferă soluții în domeniul tehnologiei de acţionare şi automatizare, precum și senzori și software. Centrul de inginerie din Cluj a început recent să lucreze şi la soluţii pentru Industria 4.0, cu scopul de a impulsiona schimbările strategice în mediul de producție. În unitățile de producție din Cluj și Blaj, Bosch implementează treptat soluții ale Industriei 4.0 pentru a-și creşte competitivitatea, de exemplu printr-o mentenanţă predictivă şi mai rapidă.
În 2015, toate sectoarele de activitate ale Bosch au contribuit la creșterea cu două cifre a rulajului: Soluţii de mobilitate, Tehnologie industrială, Bunuri de larg consum şi Tehnologie pentru construcţii şi energie. Divizia Piese auto şi echipamente de service a înregistrat în anul 2015 un nou record de vânzări în România. Unul dintre factorii de creștere a fost dezvoltarea conceptelor sale de service auto, Bosch Service și Auto Crew. Cu 56 de noi parteneri, rețeaua Bosch a ajuns la 300 de service-uri, fiind cea mai extinsă rețea independentă de service-uri auto din România. În plus, divizia de Aparate electrocasnice, prezentă pe piața locală de 16 ani, a înregistrat o creștere de două cifre în anul 2015. BSH Electrocasnice a depășit piața locală de electrocasnice și a consolidat în mod semnificativ poziția sa competitivă. În anul 2016, prin continuarea investițiilor în canale specializate de distribuție și lansarea de produse noi, precum aparatele frigorifice No Frost cu sistemul VitaFresh, care păstrează alimente proaspete, de până la de trei ori mai mult, sau mașinile de spălat rufe cu Active Oxygen, pentru rezultate curate din punct de vedere igienic la temperaturi joase de spălare, compania se așteaptă la o creștere cu două cifre a vânzărilor pe piaţa din România.
Divizia Scule Electrice a înregistrat, de asemenea, o creștere cu două cifre în anul 2015, în special în segmentul sculelor profesionale, în cazul cărora vânzările au crescut cu peste 25%. Divizia a obținut rezultate bune și în segmentul telemetrelor inteligente cu laser DIY. Ca parte din strategia Bosch pentru conectivitate crescută, un număr mare de aplicații pentru smartphone-uri și tablete este disponibil pentru utilizatori, spre exemplu GISMeasure & Document, Floorplan or PLR Measure & Go. Aceste aplicații ajută consumatorii atunci când documentează și operează cu rezultatele măsurate.
2015 a fost un an de creștere pentru Bosch Service Solutions din Timișoara datorită dezvoltării proiectelor existente și achiziţiei de clienți și de noi proiecte complexe. Centrul din Timișoara oferă servicii de externalizare a proceselor de afaceri (BPO) în 19 limbi pentru clienți care activează în diferite sectoare de activitate. În luna decembrie a anului trecut, centrul de servicii din Timișoara a deschis un nou centru de afaceri, care oferă servicii în domeniul financiar-contabil. În anul 2015, Bosch Global Service Solutions a gestionat peste 120 de milioane de tranzacţii cu clienţii a peste 1.000 de companii din 30 de țări.
Perspectivele globale ale Grupului Bosch pentru anul 2016
După un an record în 2015, Grupul Bosch dorește să-și continue tendința de creștere în acest an. Liderul global în furnizarea de tehnologii și servicii preconizează creșterea vânzărilor la nivel mondial într-un interval ajustat în funcție de rata de schimb de 3 până la 5 procente în anul 2016. În discursul său din cadrul conferinței anuale de presă a companiei, care a avut loc în Germania în luna aprilie, directorul executiv al Bosch, Volkmar Denner, a afirmat: „Intenționăm să creștem nu doar prin produse inovatoare, ci și prin servicii inovatoare.” În domeniul conectivității, Bosch se concentrează pe cei „3S”: senzori, software și servicii. Compania folosește din ce în ce mai mult serviciile conectate pentru a clădi pe propria bază vastă din domeniul hardware. Procedând astfel, Bosch beneficiază nu doar de diversificarea sa tehnologică, ci și de expertiza sa amplă în diferite industrii şi domenii. Divizia nou creată, Bosch Global Service Solutions, recent instituitul Bosch IoT Cloud, precum și Sistemul Bosch Smart Home lansat la începutul anului 2016 contribuie la această strategie.
În România de peste 20 de ani
Grupul Bosch este prezent pe piaţa din România de peste 20 de ani şi numără aproximativ 3.200 de angajaţi în patru entităţi. În anul 2014, Bosch a înregistrat un volum de vânzări de 272 milioane de euro pe piaţa din România. Pe lângă centrul de cercetare – dezvoltare din Cluj şi unităţile sale de producţie pentru Soluţii de mobilitate din Cluj şi din Blaj, Bosch mai operează şi o unitate de producţie de tehnică liniară, localizată de asemenea în Blaj, precum şi un centru de servicii de externalizare a proceselor de afaceri (BPO) în Timişoara. În Bucureşti, Bosch operează un birou de vânzări pentru produsele diviziilor Soluţii de mobilitate, Bunuri de larg consum şi Tehnologie pentru construcţii şi energie. În plus, o filială a BSH Hausgeräte GmbH, activă pe piaţa electrocasnicelor, are sediul, de asemenea, în Capitala ţării.