Proiectul „Parc Auto pentru Sporturi cu Motor – Transilvania Motor Ring”, construit în proporție de 60%, va fi finalizat după ce Consiliul Județean Mureș a semnat un contract pentru continuarea lucrărilor, a anunțat Peter Ferenc, președintele CJ, scrie www.voceatransilvaniei.ro.
„Prioritatea numărul unu este să închidem acele proiecte (cu finanţare europeană, n.r.) care au fost începute în perioada precedentă, proiectul ‘Sistemul de management integrat al deşeurilor solide din judeţul Mureş’ (cu o valoare totală de 45,2 milioane de euro fără TVA, finalizat în proporţie de 99%, n.r.) şi ‘Parc Auto pentru Sporturi cu Motor – Transilvania Motor Ring’, care este 60% terminat şi am reuşit nu demult să semnăm un contract pe 14 luni. În acest fel vom închide un program care este important pentru dezvoltarea judeţului şi mai ales important pentru dezvoltarea turismului. Acest parc poate să aducă foarte mulţi turişti în zonă. Am fost întrebat de ce e important acest proiect. Trebuie să calculăm cât câştigăm dacă nu terminăm acest proiect şi cât câştigăm dacă îl terminăm. Balanţa se va înclina către cât câştigăm deoarece dacă nu îl terminăm va trebui să dăm înapoi tot ce ne-a dat înapoi Uniunea Europeană până acum. Dacă îl finalizăm din bani proprii, înseamnă că am avut cheltuieli, dar vom beneficia de investiţie în perioada următoare”, a declarat Ferenc.
În luna ianuarie, Consiliul Judeţean Mureş a obţinut, după doi ani de procese, o hotărâre judecătorească definitivă de evacuare a constructorului italian Cooperativa Edile Appennino SCRL de pe amplasamentul lucrărilor de investiţii „Parc Auto pentru Sporturi cu Motor – Transilvania Motor Ring”, însă între timp a pierdut circa 12 milioane de lei din finanţarea europeană.
„Transilvania Motor Ring”, unul dintre proiectele cele mai importante ale CJ Mureş, a beneficiat de cofinanţare prin Programul Operaţional Regional 2007-2013, a avut o valoare totală de 58.136.243,07 lei, dar va trebui finalizat din fonduri proprii ale administraţiei judeţene, pentru ca banii investiţi din fonduri europene să nu trebuiască restituiţi.
Acesta este proiectat pentru o suprafaţă de peste 50 de hectare, va fi prevăzut cu un circuit de viteză de peste 3,5 kilometri, cu sistem de cronometraj, control concurs şi punct de informare, o clădire centrală cu spaţii pentru oficiali şi presă, boxe duble, tribune, restaurante, depozite, parcări, dar şi spaţii de lucru pentru echipe.
„Transilvania Motor Ring” este proiectat după modelul Hungaroring, circuitul de Formula 1 din Ungaria, însă la dimensiuni mai reduse.