Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale a anunțat că au început primele mișcări pe teren pe viitoarea autostradă Pitești-Sibiu. În perioada 24.08.2016 – 25.08.2016, reprezentanții CNADNR au efectuat o vizită în teren pentru verificarea mobilizării prestatorului cu privire la ritmul lucrărilor de forare. Astfel, s-a constatat la fața locului că instalațiile de foraj necesare sunt mobilizate, iar prelevarea probelor de pământuri, descrierea litologică a acestora, etichetarea, împachetarea și transportul lor de pe amplasamentele forajelor către laboratoarele de analiză se fac respectându-se prevederile standardelor și a normativelor în vigoare.
Secțiunea 1 Sibiu – Boița: Investigațiile geotehnice în teren sunt realizate în proporție de aproximativ 75 %.
Secțiunea 5 Curtea de Argeș – Pitești: Investigațiile geotehnice în teren sunt realizate în proporție de aproximativ 80%.
Secțiunea 4 Valeni – Curte de Argeș: Investigațiile geotehnice în teren sunt realizate în proporție de aproximativ 35 %.
Studiul Geotehnic Preliminar pentru Sectiunea 1 si Sectiunea 5 a fost predat in data de 12.08.2016, acesta fiind, la momentual actual, în analiza CNADNR.
Tronsonul Sibiu-Piteşti figurează în Master Planul General de Transpor ca prioritate zero. Lucrarea este evaluată la 1,6 miliarde de euro, fără TVA. Lungimea va fi de 120 de kilometri, din care 20 km sunt prin munte. În prezent, viteza medie comercială pe Valea Oltului este de 37 km/h, iar dacă ar fi autostradă, indiferent de traseu, camioanele ar putea circula cu 60-80 km/h, înregistrând atât o economie de timp, cât şi de bani. Se vor construi aproape 120 de poduri şi viaducte. Primul tronson va fi o şosea de mare viteză între Piteşti şi Curtea de Argeş, unde vor fi construite 14 poduri, iar pe ultimii 15 kilometri dintre Boiţa şi Sibiu, vor fi ridicate 12 poduri şi viaducte. Oficialii CNADNR se aşteaptă că vor apărea şi probleme serioase în ceea ce priveşte terenul, mai ales că primarii din unele localităţi din traseul autostrăzii susţin că au o problemă foarte serioasă cu alunecările de teren, mai ales în apropierea satelor Pripoare şi Poiana.