Operatorul portuar Comvex va începe construcţia unui terminal de cereale cu o capacitate de 200.000 de tone la dana 80 din portul Constanţa. După finalizare, capacitatea de depozitare a portului va depăşi un milion de tone. Investiţia Comvex, de 50 de milioane de euro, va permite încărcarea navelor de până la 65.000 de tdw datorită adâncimii de la acostare de 17,80 metri, scrie Economica.net.
„Practic suntem în faza de începere a construcţiei silozului de cereale cu o capacitate de 200.000 de tone, care va fi nu doar cel mai modern siloz din portul Constanţa dar va fi singurul care va beneficia de o dană de acostare cu o adâncime de 17,80 metri, în condiţiile în care terminale pentru cereale existente au maxim 12,50 metri adâncime. Toate autorizaţiile au fost deja obţinute”, spune Corneliu Idu, acţionarul majoritar al Comvex SA. Acesta explică faptul că operatorii de pe celalte terminale pentru cereale (deţinute de marii traderi internaţionali de cereale), atunci când au de încărcat vase cu un pescaj mai mare 12 metr,i apelează la danele Comvex pentru a completa încărcătura cu o macara plutitoare.
Noul terminal va permite încărcarea de nave Baby Cap Size, care au peste 250 de metri lungime şi o capacitate de 120.000-130.000 de tone.
Conform lui Idu, în incinta portului Constanţa va fi şi un terminal deţinut de un acţionar român, ceea ce va permite fermierilor să-şi vândă direct marfa la un preţ mai bun. În prezent majoritatea sunt obligaţi să vândă giganţilor internaţionali, Cargill, ADM, Ameropa, care deţin cel mai mari capacităţi de depozitare la nivel naţional şi majoritatea terminalelor de cereale din Constanţa şi Agigea. În portul Constanţa mai există un singur operator cu acţionari români, SOCEP (Stere Samara şi verii Niculae şi Ioan Duşu). „Când a auzit proprietarul Comcereal Dolj, Mihai Anghel, care şi-a dezvoltat prin forţe proprii o capacitate de stocare la sol de 650.000 de tone, a fost foarte încântat”, spune Corneliu Idu ca răspuns la întrebarea despre posibilii contractanţi.