Trafic

În Bucureşti se construiesc în continuare blocuri de locuinţe şi clădiri de birouri atât în cartiere cât şi în centru. Zone precum Piaţa Romană, Calea Dorobanţilor, Charles de Gaulle sau Bulevardul Primăverii sunt doar câteva exemple. De reguli urbanistice nu prea se mai ţine cont de multă vreme. Şi toate astea în condiţiile în care Bucureștiul are o densitate a populației printre cele mai mari din lume, de două ori peste  Londra sau Paris şi de patru ori peste New York, acestea din urmă având în plus transport taxat în centru pentru automobile şi transport public bine pus la punct (mai multe staţii şi reţele de metrou etc). Dar nu doar la populaţie e Capitala ţării noastre printre cele mai aglomerate de pe Glob ci şi la maşini. Cifrele recente indică o densitate auto de 473 de autoturisme/1.000 locuitori în București, peste oraşe vestice mai bogate precum Paris, 390/1.000 loc. sau Londra, 360/1.000 loc. Unul dintre rezultate este că, în medie, un şofer pierde zilnic în  traficul bucureștean cam o oră, adică o zi lucrătoare la două săptămâni. Într-un an, asta înseamnă cam o lună pierdută în trafic. La fel de adevărat este şi că, asemeni celor din ţările slab dezvoltate, pentru prea mulţi români, maşina şi folosirea frecventă a acesteia ţin încă de declarații de statut şi nu doar de necesitate. Primăria Capitalei a luat în calcul implementarea unei taxe de congestie la ore de vârf. Au existat voci pro dar şi voci contra. Ce n-ar strica să se mai ia totuşi în calcul este că o astfel de măsură nu poate avea succes singură. Aceasta ar putea fi însoţită de măsuri precum construirea de inele mediane, finalizarea centurii Capitalei, modernizarea transportului public şi respectarea legislaţiei de urbanism.