Ministerul Transporturilor a dat aviz favorabil studiului de fezabilitate pentru un proiect crucial: Drumul de Legătură între Autostrada A13 Sibiu-Brașov, Centura municipiului și Aeroportul Brașov-Ghimbav. Această decizie a fost comunicată marți, 26 martie, de către Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), prin intermediul Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Brașov. Conform acestui studiu, se propune demolarea pasajului peste centura Brașov, situat pe traseul DJ103C (Strada Lânii).
„Vizualizarea noului nod rutier care va conecta Varianta Brașov cu Aeroportul Ghimbav”
Un pas crucial în realizarea Drumului de Legătură între Varianta de Ocolire Brașov, Aeroportul Ghimbav și viitoarea autostradă Brașov-Sibiu a fost înregistrat odată cu aprobarea Ministerului Transporturilor pentru studiul de prefezabilitate al proiectului. Acest lucru deschide calea pentru elaborarea studiului de fezabilitate, inclusiv pentru stabilirea precisă a traseului, efectuarea sondajelor geotehnice și fundamentarea soluțiilor de proiectare. Încă de la această etapă, sunt conturate aspecte concrete, cum ar fi noua configurație a nodului de legătură din Varianta actuală.
Noul nod rutier va fi construit la intersecția dintre Varianta Brașov și strada Lânii, implicând demolarea pasajului existent și construirea unei noi structuri care să faciliteze continuitatea Variantei către Aeroportul Ghimbav. Sub acest pasaj va fi amenajat un sens giratoriu oval care va asigura conexiunea, pe traseul actual al Variantei, către DN1, conform informațiilor furnizate de DRDP Brașov. În mai 2023, CNAIR, prin Direcția Regională de Drumuri și Poduri Brașov, a încheiat un contract cu firma Eco Geodrum SRL pentru realizarea studiilor de prefezabilitate și fezabilitate pentru acest drum de legătură, la care licitația a fost lansată în ianuarie 2023. Contractul a fost atribuit pentru o sumă de 1,1 milioane de lei și o perioadă de 8 luni.
„Un nou pas important pentru realizarea Drumului de Legătură între Varianta Brașov, Aeroportul Internațional Ghimbav și DN1, respectiv viitoarea autostradă Brașov-Ploiești, în zona Codlea.”
Conducerea DRDP Brașov a semnat astăzi contractul pentru elaborarea studiului de prefezabilitate și fezabilitate necesare construcției acestui tronson rutier. Aceste studii vor determina traseul drumului, modalitățile de conectare la rețeaua existentă și caracteristicile șoselei. Firma specializată are la dispoziție 3 luni pentru pregătirea studiului de prefezabilitate și 5 luni pentru realizarea celui de fezabilitate, însă există promisiuni pentru respectarea unor termene mai scurte, astfel încât până la finalul anului să se poată lansa licitația pentru proiectare și construcție. DRDP Brașov se angajează să colaboreze strâns cu firma pentru a depăși eventualele obstacole în implementarea acestui proiect, dat fiind necesarul urgent de infrastructură modernă și sigură în Brașov.
„Acest drum va asigura o legătură rapidă între Autostrada București-Brașov, Autostrada Brașov-Făgăraș și Varianta de Ocolire Brașov, precum și cu Aeroportul Brașov-Ghimbav, servind în același timp drept alternativă pentru traficul de pe DN1 către orașul Ghimbav (Varianta de Ocolire), facilitând accesul la Parcul Industrial Brașov-Ghimbav. De asemenea, acest drum va conecta viitoarea dezvoltare a municipiului Codlea cu Autostrada București-Brașov, Autostrada Brașov-Făgăraș și DN1, prin intermediul Variantei de Ocolire Codlea. Prin intersecția cu Drumul de Legătură și DJ103C, se va asigura accesul la Aeroportul Brașov și la Parcul Industrial Brașov, eliminându-se problemele actuale ale intersecției dintre DJ103C și DN1,” conform caietului de sarcini.