Noul arhitect șef al municipiului, Dragoș Oprea, spune, într-un interviu în exclusivitate pentru publicația de afaceri fwdbv, că Brașovul se va dezvolta urbanistic în aceleași direcții ca și la acest moment. Oprea spune că singura direcție în care Brașovul poate să se „extindă” este cea care are rețele de utilități aproape:
„Zonele Tractorul, Bartolomeu, sunt cele care deja și-au luat avânt. Adică dacă discutăm de zona Institutului, de zona 13 Decembrie până în centura Brașovului și până în calea ferată, mai ales că I.C. Brătianu beneficiază de un studiu de fezabilitate cu un pod de trecere către DN 13 și practic va degreva mare parte din circulația care e acum pe 13 Decembrie, care și ea ar trebui să intre într-un proces de redimensionare și sistematizare pe patru benzi și cu o eventuală lărgire la podul de la CFR”, a spus Dragoș Oprea.
Combaterea dezvoltărilor neplanificate: Oprea a identificat o problemă majoră: zonele lipsite de infrastructură rutieră unde apar construcții ilegale. El a inițiat rezolvarea problemei prin studii de fezabilitate pentru 52 de străzi, oferind legalitate și accesibilitate zonelor afectate.
Planificare strategică pe termen lung: Oprea a pus bazele unui nou Plan Urbanistic General (PUG) care va stabili direcția de dezvoltare a Brașovului pentru următorii 20 de ani. Un accent major va fi pus pe rețelele de utilități, transportul public și spațiile verzi.
Revitalizarea platformei Roman: Oprea a identificat potențialul platformei Roman ca un nou cartier cu funcțiuni mixte, incluzând locuințe, spații comerciale, spații verzi și chiar o sală de expoziții. Un Plan Urbanistic Zonal (PUZ) va facilita o dezvoltare coerentă a zonei.
Deblocarea Centrului Civic: Lipsa de consens între numeroșii proprietari de teren a împiedicat valorificarea potențialului Centrului Civic. Oprea inițiază elaborarea unui PUZ care va facilita negocierea și redistribuirea terenurilor, permițând apariția unui spațiu verde central și a clădirilor cu funcțiuni mixte.
Parcare subterană în Centrul Civic: O soluție alternativă la controversatul parcaj subteran de la gară este analizată. Un studiu de fezabilitate pentru o parcare subterană amplă în Centrul Civic este în curs de elaborare, oferind o soluție mai accesibilă și integrată urbanistic.
Regulamentul construcțiilor în pantă: Implementarea acestui regulament a contribuit la o dezvoltare mai responsabilă pe dealurile Brașovului. Studiile de impact obligatorii și limitarea proiectelor la maximum șase apartamente au dus la o reducere a proiectelor cu impact negativ asupra mediului.
Viitorul nedeterminat: Oprea își exprimă speranța că viziunea sa de dezvoltare va fi susținută indiferent de schimbările politice. El subliniază importanța colaborării dintre specialiști și politicieni pentru a asigura un viitor durabil al Brașovului.