Ministrul Grindeanu a anunțat o nouă autostradă pentru România

România se pregătește să adauge un nou drum de mare viteză la infrastructura sa. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a dezvăluit planurile pentru construirea drumului de mare viteză Filiași-Lugoj, cunoscut și sub numele de „Autostrada Sudului”, ce va întinde pe o lungime de 230 de kilometri.

„Este o veste extraordinară pentru toți șoferii din România”, a declarat Grindeanu. „Pentru proiectarea ultimului lot al drumului de mare viteză Filiași-Lugoj au fost depuse astăzi 7 oferte! Studiul de Fezabilitate pentru sectorul Caransebeș-Lugoj (50 km) trebuie să fie finalizat în maximum 20 de luni, după semnarea contractului.”

Finanțarea pentru acest proiect major va proveni din fonduri europene nerambursabile, cu o sumă estimată de 18,56 milioane de lei (fără TVA). „Întregul proiect al drumului de mare viteză Filiași-Lugoj are un rol important în asigurarea unor conexiuni moderne atât între regiunile istorice ale României cât și între estul și vestul Uniunii Europene”, a subliniat Grindeanu.

Pe lângă aceste vești îmbucurătoare, lucrările pe autostrada ce va traversa Carpații au și ele un avânt semnificativ. Cristian Pistol, directorul CNAIR, a confirmat începerea lucrărilor pe Secțiunea 2 a autostrăzii Sibiu-Pitești, un tronson crucial ce va avea o lungime de 31,33 kilometri și va costa 4,25 miliarde de lei. Cu finalizarea prevăzută pentru 2028, această autostradă reprezintă un punct esențial în planurile de dezvoltare a infrastructurii rutiere.

Irinel Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, a evidențiat importanța acestui proiect: „Această autostradă este cea mai complexă și mai dificilă din România, datorită traseului său prin munții Carpați, și va reprezenta prima trecere la nivel de autostradă peste această masivă muntoasă.”

Cu toate acestea, ministrul Transporturilor a atras atenția asupra autostrăzii Comarnic-Brașov, menționând că aceasta va implica taxe de trecere și că soluția unui parteneriat public-privat ar putea fi luată în considerare. „Există o listă de proiecte, toate eligibile pe programe europene, doar că nu ajung banii europeni”, a explicat Grindeanu. „Dacă lucrurile vor înainta rapid, Comarnic-Brașov ar putea fi finanțată prin această metodă.”

Astfel, România pare să se angajeze pe o cale fermă spre modernizarea infrastructurii sale rutiere, cu proiecte ambițioase și un plan cuprinzător pentru a aduce țara la standarde europene în domeniu.