După un deceniu de discuții și amânări, proiectul de modernizare a Podului Garibaldi din cartierul Grigorescu al orașului Cluj-Napoca pare să prindă contur. Primăria a făcut pași concreți în direcția acestui obiectiv vital pentru comunitatea locală.
În urma consultării documentației elaborate de SC Costin și Vlad Birou de Proiectare SRL, concluzia a fost clară: construirea unui nou pod pe amplasamentul celui actual este recomandarea pentru viitor. Propunerea, care va fi supusă aprobării consilierilor locali în ședința din 15 aprilie, vine cu un cost estimat de 60.631.452 lei cu TVA, din care 38.565.542 lei cu TVA reprezintă lucrările de construcţii-montaj.
Cu toate acestea, implementarea planului vine la pachet cu provocări semnificative. Unul dintre aspectele majore care trebuie gestionate este circulația rutieră, care va fi complet închisă timp de 6 luni pe durata execuției lucrărilor. În plus, există îngrijorări legate de posibilele zăcăminte de sare în zonă, o eventualitate care ar putea întârzia proiectul și ar putea majora costurile, așa cum s-a întâmplat în cazul Podului Porțelanului.
Studiul geotehnic subliniază starea critică a podului în prezent, care nu a beneficiat de reparații capitale sau lucrări de întreținere de la construcția sa în anii 1960-1962. În plus, documentația menționează că podul nu prezintă un pericol imediat pentru pietoni sau mașini, o asigurare dată de viceprimarul Dan Tarcea în vara anului 2022.
În cadrul proiectului de modernizare, se vor amenaja străzile Uzinei Electrice și Giuseppe Garibaldi pe o lungime totală de 250 de metri. De asemenea, se va efectua transplantul unui arbore și se vor planta 21 de alți arbori, din care 15 vor fi protejați cu grătare metalice. Traseul proiectat va urmări cât mai fidel traseul existent, pentru a minimiza perturbările în comunitate.
Modernizarea Podului Garibaldi reprezintă un pas esențial pentru infrastructura orașului, deschizând noi perspective pentru mobilitatea și siguranța cetățenilor. Acum, cu propunerea de construire a unui nou pod, orașul Cluj-Napoca se pregătește să facă un salt înainte către un viitor mai sigur și mai conectat.
Potrivit Monitorul de Cluj, podul nou construit ar urma să aibă următoarele caracteristici:
– 2 benzi de circulaţie auto de 3 m şi 2 benzi de circulaţie de 3,50 m (cele marginale);
– 2 zone pentru parapet rutier de 0.45 m fiecare;
– 2 piste pentru biciclişti de 1.5 m fiecare;
– 2 trotuare pietonale de 2.25 m fiecare;
– 2 zone pentru parapet pietonal de 0.3 m fiecare.