Compania Diferit SRL, care a ridicat Podul Traian, va executa lucrările de construcție ale Podului Porțelanul din Cluj, conform Ziua de Cluj. Construcția existentă nu mai face față demult traficului din zonă, așa încât au apărut soluții de lărgire a actualului pod sau de construire a unuia nou. Ultima soluție a fost în cele din urmă îmbrățișată. Lucrările de proiectare au fost realizate de VCE Vienna Consulting Engineering SRL.
”Datorită dezvoltării urbane, circulația este mult sporită în prezent, față de acum 10-20 de ani, ceea ce a dus la necesitatea propunerii construirii unui nou pod cu două benzi și reabilitarea vechiului pod pentru circulație pietonală și piste biciclete. Sper ca anul viitor sau cel târziu în primăvara anului 2020 să se poată circula pe acest nou pod, iar circulația dintre zona Iris și zona 1 Mai să fie mult ușurată”, a spus city-managerul Gheorghe Șurubaru, citat de publicația amintită.
Se va construi un pod nou de 62 de metri, cu trei deschideri, de 8,76 metri +35,94 metri + 8,76 metri. Zidurile întoarse ale culeelor vor avea 4,22 metri; acesta va asigura circulația pe două benzi cu lățimea de 7,8 metri carosabil. Trotuarele vor fi de 1,2 metri lățime pe ambele laturi ale podului. Lățimea totală va fi de 10,8 metri.
Proiectul urmărește ca principii: fluidizarea traficului în zonă prin construirea unui pod nou, în amonte la o distanță de 2,5 metri de cel existent; reabilitarea podului existent cu utilitate doar piste biciclete și pietonală; mutări, protejări și relocarea utilităților din zona podului.
Relocarea utilităților este primul pas, iar abia după aceea se vor începe lucrările de execuție. Este însă stabilit că vor începe anul acesta și că vor dura 12 luni. Dacă nu se va putea lucra pe timp de iarnă, timpul de execuție va fi prelungit corespunzător.
Reabilitarea podului existent şi realizarea unuia nou a fost estimată la 5,3 milioane de lei, din care 4,5 milioane reprezintă costurile lucrărilor de construcţie-montaj.
Podul este situat în municipiul Cluj Napoca și face legătura între strada Porțelanului pe malul drept și străzile Nădășel și Alexandru Sahia pe malul stâng. Acesta a fost construit în 1940 și reabilitat în 1970, deservind aprovizionarea pentru fabrica de porțelan, astfel că lățimea părții carosabile este de cca. 4 m, doar cu un singur fir de circulație.