EMS Floor Group, afaceri în creștere cu 20%

EMS Floor Group, grupul de companii specializate în aplicarea de pardoseli pe bază de răşini, cu sediul central în România, a încheiat anul 2020 cu afaceri de peste 10 milioane de euro, în creștere cu 20% față de anul precedent. Pentru 2021, compania își propune să deschidă o filială în Ungaria, să se dezvolte în continuare pe mai multe piețe și să investească masiv în digitalizare, ca parte a strategiei de a atinge o cifră de afaceri de 20 de milioane de euro, în 2023.

 

”În 2020 am depășit cifra de afaceri de 10 milioane de euro, obiectiv pe care ni l-am popus la începutul anului și pe care l-am atins. Este o creștere cu 20% față de 2019, ritm pe care vrem să îl păstrăm și în anii următori, pentru a atinge ținta de 20 de milioane de euro pe care o avem în vedere la orizontul anului 2023. În acest an, ne bazăm creșterea în special pe România și pe Ungaria, fiecare dintre cele două piețe urmând să înregistreze un avans de 20%, a declarat Claudiu Baciu, cofondator EMS Floor Group.

 

La finalul anului trecut, EMS FHP SYSTEMS (companie care activează în România și Ungaria) a avut afaceri de 4,5 milioane de euro, iar restul de 5,5 milioane de euro au fost raportate de EMS FLOOR BELGIUM și EMS FLOOR LUX (pe piețele din Belgia și Luxemburg). Pentru 2021, EMS FLOOR GROUP își propune să atace masiv piața din Ungaria, precum și să asigure o creștere susținută a activității din România.

 

 

Cum a schimbat pandemia businessul. Lecțiile anului 2020

 

Deși compania a realizat cifra de afaceri țintită inițial, anul 2020 a fost unul dificil din cauza pandemiei de COVID-19, pentru că a venit cu situații și costuri noi, care au necesitat o repliere rapidă și o remodelare a businessului și a contractelor aflate în derulare, în conformitate cu restricțiile impuse în fiecare țară în care grupul activează.

 

”Acum, activitatea s-a reluat în proporție de 100%, s-au deblocat căile de acces în toate țările din Europa în care lucrăm, însă în prima parte a anului ne-am confruntat și noi cu situații pe care nu le luasem în calcul inițial. Au apărut testările COVID, am avut colegi care s-au infectat, am fost nevoiți să ne informăm în permanență despre condițiile în care puteam să circulăm, prin ce țări puteam trece, dar și ce fel de cerințe erau la destinație, carantina, iar toate aceste variabile ne-au modelat activitatea. Nimic nu mai era valabil din strategia anterioară pandemiei. A trebuit să ne regândim planurile de execuție și să ne adaptăm șantierul în funcție de toți acești factori, ceea ce a extins termenele de livrare, dar fără ca acest lucru să afecteze vreo relație contractuală”, a explicat Claudiu Baciu.

 

Din punct de vedere financiar, au apărut cheltuieli în plus cu dezinfectanți și echipamente de protecție, precum și cheltuieli de carantinare, care au fost suportate de companie și au influențat marja de profitabilitate din 2020.

 

După un an pandemic dificil, lecțiile care rămân sunt legate de digitalizarea afacerii dar și de introducerea unor marje suplimentare în contracte, astfel încât să preîntâmpine apariția unor noi sincope în activitatea companiei, în cazul situațiilor neprevăzute.

 

Prima lecție pe care am învățat-o  în criză este aceea că online-ul poate fi o cale prin care ne putem gestiona businessul, astfel că ne vom concentra în continuare pe digitalizare la nivelul companiei și vom folosi toate instrumentele pe care le avem la dispoziție. Pandemia ne-a învățat, apoi, să ajustăm termenii de execuție introducând o marjă suplimentară, să adaugăm în contracte clauze specifice impuse de COVID -19, lucru care nu se întâmpla înainte. Am învățat că este extrem de importantă dinamica afacerii, am regândit sistemul de management și de performanță în interiorul echipei. S-a diversificat modul în care se face business, dar apelăm mai mult la digitalizare, ceea ce simplifică multe aspecte”, a spus Claudiu Baciu.

 

 

Planuri pentru 2021: filială în Ungaria și investiții în digitalizare

 

Principalul proiect de dezvoltare pe care se va concentra EMS Floor Group în acest an este deschiderea unei filiale în Ungaria, piață similară ca dimensiune cu cea românească, unde compania este prezentă cu proiecte.

 

În 2021 vom avea filială în Ungaria, unde vrem să avem o cifră de afaceri stabilă. Piața de pardoseli din Ungaria este la același nivel cu cea din România, dar distribuția proiectelor și marjele de profit sunt mai bune. Vom deschide filiala, cel mai probabil, undeva în a doua parte a anului”, a declarat cofondatorul EMS Floor Group.

 

De asemenea, digitalizarea a devenit o direcție prioritară pentru companie, după ce anul 2020 i-a demonstrat și mai mult necesitatea în perioade de criză și nu numai. ”Continuăm digitalizarea, ne propunem să aducem softuri care să ne permită să gestionăm businessul de la distanță, astfel încât să avem un management integrat în toate țările în care activăm. Trebuie, de exemplu, să găsim o soluție integrată pentru zona de HR care să răspundă nevoii noastre de gestionare a angajaților și de adaptare la legislația din fiecare țară, dar care să ne ajute să simplificăm și să reducem timpii pentru a gestiona informații și activități”, a mai spus Claudiu Baciu.

 

Obiectivul EMS FLOOR GROUP este să devină cea mai mare companie de profil din Europa, de aceea în acest an și în anii următori focusul va fi pe dezvoltarea piețelor pe care activează deja, pentru ca după 2023 să targeteze Franța și Germania, care sunt cele mai mari piețe europene pentru pardoseli industriale și hidroizolații. Totodată, grupul îşi propune să devină „cel mai dorit angajator” din industria de profil în Uniunea Europeană.