Între 7 – 12 iunie 2022, Fiera Milano e gazda unei călătorii în lumea designului, a lifestyle-ului și a wellness-ului
Târgul de tradiție găzduit de capitala Lombardiei e o platformă care combină business-ul cu cultura, ce anunță tendințele în designul de mobilier și inovațiile din domeniu. Expoziția e împărțită în trei categorii:
- Classic, cu accentul pe tradiție, meșteșug și măiestrie artizanală,
- Design, adică funcționalitate, inovație și stil
- xLux, sau luxul peren revăzut în cheie contemporană.
Salonul mizează, la această ediție, pe un număr de vizitatori care să-l egaleze, cel puțin, pe cel al edițiilor trecute: cca 370.000 de vizitatori din 188 de țări.
Ediția din acest an este completată de propuneri culturale care îmbină sustenabilitatea, designul, tehnologia și istoria: Design with Nature, un proiect al cărui curator este arhitectul Mario Cucinella, în pavilionul 15, și The Magic Box, un eveniment collateral la Milano, sub semnătura lui Davide Rampello.
Sub tutela Salone Internazionale del Mobile au loc concomitent alte expoziții tematice la Fiera Milano:
- International Furnishing Accessories Exhibition, care completează salonul cu o gamă largă de accesorii, obiecte decorative, și textile de casă
- Workplace 3.0, conceput ca un think tank de reflecție cu focus pe reorganizarea spațiului de lucru. Spațiul expozițional e dedicat designului și tehnologiei asociate conceperii locului de muncă al viitorului, în care omul și tehnologiile smart vor juca un rol esențial. Sunt expuse soluții și produse destinate zonelor de recepție și de birouri, văzute ca medii pe care oamenii le vor locui, o reflectare firească a transformărilor sociale prin care a trecut spațiul de lucru, transformat într-o zonă flexibilă, permeabilă și dinamică, în care interacțiunea este atât profesională, cât și personală.
- S.Project, un spațiu expozițional dedicat produselor de design și soluțiilor tehnice pentru designul de interior. S.Project propune o perspectivă de 360 de grade asupra arhitecturii de interior și a ultimelor tendințe din piață, și funcționează ca platformă B2B. Sunt expuse produse de la mobilierul outdoor, la produse de wellness, textile de casă, obiecte de iluminat.
- EuroCucina/ FTK – Technology For the Kitchen, destinată bucătăriilor și aparaturii casnice. La EuroCucina, 82 de companii își expun produsele într-un spațiu de 16.000 de metri pătrați, iar temele principale sunt sustenabilitatea și eficiența. Bucătăriile nu mai sunt spații pur funcționale – ele au devenit locuri de socializare și de convivialitate. Toate exponatele de la EuroCucina conțin design contemporan, inovație tehnologică, performanță și eficiență energetică. FTK – Technology For the Kitchen – adica 39 de expozanți într-un spațiu de peste 10.500 de metri pătrați, oferă o perspectivă generoasă asupra progresului tehnologic al aparaturii casnice incorporate, cu modele, prototipuri și concepte revoluționare.
- International Bathroom Exhibition, cea mai nouă secție a Salone Internazionale del Mobile, lansată în 2003, intermediază vizitatorului o incursiune în universul băilor, și oferă acces la tendințele din domeniu. Expoziția reflectă evoluția băii casnice – de la un spațiu strict funcțional, la unul de relaxare și wellness. 172 de expozanți expun pe o suprafață de 000 metri pătrați, iar focusul acestei ediții este pe sustenabilitate, reducerea poluării indoor și sănătatea personală.
Salone Internazionale del Mobile – 7-12 iunie, FieraMilano
Mai multe, pe https://www.salonemilano.it/en
Foto: Courtesy Salone del Mobile.Milano, Andrea Mariani / Diego Ravier / Francesco Rucci / Luca Orsi