Tronsonul de 50 de kilometri al Autostrăzii A7 dintre Focșani și Adjud a fost dat oficial în circulație, marcând deschiderea completă a sectorului A7 care traversează județul Vrancea.
Odată cu acest pas, șoferii pot circula neîntrerupt de la București până la Adjud, pe o distanță de aproximativ 250 de kilometri, combinând A7 și A3. Prin această inaugurare, infrastructura rutieră de mare viteză din România atinge o lungime totală de 1.418 kilometri. Lucrările continuă pe restul tronsonului A7, iar autoritățile estimează că, până anul viitor, va fi posibilă circulația continuă de la București la Pașcani, pe o distanță de 372 km.
Constructorul român UMB a accelerat finalizarea lucrărilor pe șantierul dintre Focșani și Adjud, cu scopul de a deschide circulația până la sfârșitul anului. Deschiderea acestui tronson permite eliminarea traficului de tranzit din municipiul Adjud și asigură o circulație mai rapidă și mai sigură.
Tronsonul inaugurat face parte dintr-un proiect mai amplu de modernizare a Autostrăzii Moldovei. Luna trecută a fost deschisă circulația pe cei aproape 14 km dintre Pietroasele și municipiul Buzău, realizând astfel prima legătură rutieră pe autostradă între Muntenia și Moldova. Contractul pentru construcția acestui lot are o valoare de 1,093 miliarde lei fără TVA și a fost finanțat preponderent prin Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).
Recent a fost dat în trafic și pasajul rutier de pe DN2 peste Autostrada Moldovei, în localitatea Spătaru, parte a nodului rutier dintre DN2 (E85) și A7. Pasajul contribuie la eliminarea ambuteiajelor pe E85 și facilitează continuarea lucrărilor la corpul autostrăzii.
Execuția lotului Pietroasele – Buzău a început vara trecută, iar constructorul UMB a demonstrat experiență în proiecte de infrastructură, având finalizat anterior tronsonul Gilău – Borș de pe A3 în termenul stabilit. Valoarea totală a contractului pentru acest lot de autostradă este de 2,3 miliarde lei fără TVA, cu finanțare asigurată prin PNRR.
Astfel, românii beneficiază, de la finalul acestui an, de o circulație continuă și sigură pe aproximativ 250 km între București și Adjud, iar în viitorul apropiat, această conexiune se va extinde până la Pașcani.



