Teraplast şi-a triplat profitul în primul semestru

Producătorul de materiale pentru piaţa construcţiilor şi instalaţiilor, grupul Teraplast, a raportat un profit net, în primele şase luni ale acestui an, de 14,06 milioane lei, faţă de 4,52 milioane lei, valoare obţinută în aceeaşi perioadă a lui 2014, se spune într-un comunicat remis presei.

Cifra de afaceri consolidată a înregistrat o creştere de 19% în primele şase luni din 2015, până la valoarea de 164,12 milioane lei. Consolidarea include elementele de venituri şi cheltuieli ale companiilor Teraplast, Plastsistem, Teraplast Moldova şi Teraglass, în procent de 100%, şi nu le include pe cele ale firmei Politub. Aceasta din urmă, fiind entitate controlată în comun, se consolidează doar la nivelul profitului, în procent de 50%. La nivel individual, compania-mamă Teraplast a realizat un profit net de 11,19 milioane lei, faţă de 1,53 milioane lei în primul semestru din 2014.

„Evoluţia profitului net la nivel individual a fost susţinută în principal de îmbunătăţirea semnificativă a performanţei operaţionale, Teraplast realizând în primele luni din 2015 un profit operaţional în valoare de aproape 12,93 milioane de lei, faţă de 2,73 milioane lei în perioada similară din 2014. Din valoarea realizată din activitatea operaţională, aproximativ 0,5 milioane lei reprezintă venituri din tranzacţii nerecurente. Profitul net a fost de asemenea susţinut de îmbunătăţirea rezultatului financiar, ca urmare a veniturilor obţinute din dividende. În perioada ianuarie-iunie 2015, Teraplast a încasat de la subsidiara Politub dividende în valoare de 1,5 milioane lei, ca urmare a repartizării profitului din anul 2014”, se spune în comunicat.
„Principalele provocări în prima parte a anului au fost generate de creşterile cu peste 50% ale preţurilor principalelor materii prime, precum şi de disponibilitatea redusă a acestora”, susţine Dorel Goia, preşedintele Consiliului de Administraţie Teraplast.

La nivel individual, Teraplast a realizat o cifră de afaceri de 117,93 milioane lei, în creştere cu 14% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Cifra de afaceri a Teraplast din semestrul întâi 2015 nu include pentru perioada aprilie-iunie 2015 veniturile din linia de business tâmplărie termoizolantă, transferul de activitate pe compania Teraglass realizându-se începând cu luna aprilie 2015. Linia de business tâmplărie termoizolantă a avut în primele trei luni din 2015 o contribuţie de 13% în cifra de afaceri totală a Teraplast. Începând cu trimestrul II, veniturile companiei Teraplast sunt generate de trei linii de business, şi anume: instalaţii, granule şi profile tâmplărie.

Evoluţia cifrei de afaceri la nivel de Grup Teraplast a fost susţinută de creşterile înregistrate de pieţele concordante, în primele şase luni ale anului lucrările de construcţii crescând cu peste 10%. Toate liniile de business ale Grupului Teraplast au avut o contribuţie pozitivă în creşterea cifrei de afaceri şi majoritatea au înregistrat creşteri peste evoluţia pieţei, fapt care s-a produs pe fondul câştigării de cota pe piaţă internă şi că urmare a creşterii livrărilor pe pieţele externe cu peste 12%, faţă de perioada similară a anului trecut, conform sursei citate.

Grupul Teraplast a realizat în primele şase luni din 2015 investiţii totale în valoare de 9,94 milioane lei. Pentru întregul an, Grupul şi-a propus un program de investiţii în valoare de peste 19 milioane lei, cea mai mare parte a acestor sume fiind orientate înspre achiziţia de echipamente.

Începând cu luna aprilie 2015, Teraplast a transferat linia de business tâmplărie termoizolantă pe o entitate separată – compania Teraglass. Această companie este deţinută în procent de 100% de compania-mama Teraplast.

Facilităţile de producţie ale companiilor din Grup sunt localizate în Parcul Industrial Teraplast, dezvoltat pe o suprafaţă de peste 200.000 mp, în extravilanul municipiului Bistriţa. În perioada 2007-2014 Grupul Teraplast a investit peste 200 de milioane de lei în dezvoltarea şi modernizarea capacităţilor de producţie, dar şi în extinderea portofoliului de produse.