Renumit prin faptul că a „adus” în ultimii ani zeci de magazine Kaufland şi Lidl în România în centrele sale de retail, dezvoltatorul sibian Oasis Retail & Development Consulting tocmai a anunţat demararea lucrărilor de construcție pentru proiectul Prima Shops din Oradea, un parc de retail ce va necesita o investiție totală de 12 milioane de euro.
Dezvoltatorul mai pregăteşte dezvoltarea unui parc de afaceri la Sibiu, unde deţine în co-proprietate cu CA IMMO un teren de 18 ha. Pentru terenul din Sibiu, Oasis are deja PUZ-ul aprobat.
Până în criză, Oasis a cumpărat mai multe terenuri în oraşe precum Bucureşti, Sibiu, Satu Mare, Botoşani, Târgu-Mureş, Piteşti, Focşani, Brăila, Oradea şi Giurgiu.
„Până în prezent, am investit în România circa 70 – 80 milioane de euro”, a declarat Klaus Reisenauer (foto mai jos), unul dintre cei doi acţionari ai firmei. Al doilea acţionar este Kurt Wagner. De altfel, Oasis dezvoltă de 14 ani în România şi are 70 de proiecte finalizate pe o suprafață de 1,5 milioane de mp de teren. Astfel, din anul 2002 firma a dezvoltat zeci de proiecte având drept clienţi ancoră Kaufland sau proiecte pentru Lidl, centrele de retail ridicate de sibieni aducându-le acestora zeci de milioane de euro din chirii.
Revenind la Prima Shops din Oradea, galeria comercială va fi ridicată pe bulevardul Decebal, având o deschidere stradală de 120 m. Poziționat în centrul orașului, lângă cel mai bine dezvoltat cartier, Rogerius, proiectul Prima Shops Oradea targetează o zonă principală (primary catchment area) de 60.000 de locuitori, în timp ce zona secundară, situată la mai puțin de 10 minute de mers cu mașina, depășește 150.000 de persoane. În imediata vecinătate este deschis de doi ani un hipermarket Kaufland cu o suprafață de 5.500 mp.
”Atunci când am ales Oradea pentru dezvoltarea proiectului Prima Shops am ținut cont de nivelul ratei șomajului, respectiv 3,6%, unul dintre cele mai mici din țară, de venitul pe cap de locuitor, care este peste media națională, precum și de faptul că aici este un important centru universitar, cu 3.000 de absolvenți anual”, a declarat Kurt Wagner. ”Dezvoltarea orașului Oradea în ultimii ani a fost spectaculoasă. Viziunea pe termen lung a conducerii orașului a dat roade, astfel că parcurile industriale create au atras atât locuri de muncă, cât și noi investiții. Toate aceste elemente indică un apetit bun pentru consum și o cerere de spații moderne de comerț” a mai spus acesta.
Finanțarea proiectului se va face din surse proprii, termenul de finalizare al primei faze este prevăzut pentru luna martie 2017, iar faza a doua (încă 5.000 mp) va fi livrată în ultimul trimestru al anului 2017.
Procesul de închiriere a început deja, agentul desemnat pentru noua galerie comercială fiind compania Colliers International. ”Ne dorim să aducem un mix interesant pentru piața din Oradea, respectiv: modă, frumusețe, articole de încălțăminte și articole sportive, librărie și papetărie, electronice și electrocasnice, precum și produse destinate copiilor”, a precizat Reisenauer.