Ce soluții are Impact pentru rezolvarea accesului la Greenfield Băneasa

Compania Impact Developer&Contractor, dezvoltatorul proiectului imobiliar Greenfield de la marginea pădurii Băneasa, a anunţat că are două soluţii pentru rezolvarea problemelor de trafic cauzate de închiderea drumului forestier de lângă Grădina Zoologică, una dintre cele două cai de acces la cartierul rezidenţial. Societatea a cumpărat terenul necesar şi intenţionează să lărgească breteaua prin care se iese de pe DN1 spre Şoseaua de Centură, în care se descarcă Aleea Teișani, calea de acces către cartierul Greenfield. De asemenea, dezvoltatorii intenționează să construiască un drum nou, care va lega cartierul de Şoseaua de Centură, cu trecere la nivel peste calea ferată.

Gabriel Biziniche, director Impact, a declarat că deja s-a demarat procedura de autorizare pentru cele două drumuri, obtinadu-se o parte dintre avize, iar până la finalul anului, dacă se vor obține toate aprobările, cele două artere vor fi construite. Acestea vor fi realizate pe cheltuiala dezvolatorului, investiţia ridicându-se la circa 500.000 de euro, după care vor fi predate autorităţii locale.

„Prima soluţie se referă la extinderea Aleei Teisani şi îmbunătăţirea intersecţiei cu ieşire din DN1 către Centură Bucureşti, prin lărgirea bretelei care leagă DN1 de Şoseaua de Centură. Intersecţia DN1/Centură Bucureşti a fost mereu blocată de când a fost construită. Din cauza acestor blocaje, rezidenţii noştri nu pot ieşi din Aleea Teisani. De altfel, pe DN1, din cauza sistematizării acestei intersecţii, se produc frecvent blocaje în zona, blocaje care afectează toţi participanţii la trafic.Impact a achiziţionat tot terenul necesar operaţiunii pentru a realiza în mod optimal această varianta. Aşteptăm aprobări de la CNADR. Acestea ar trebui să vină până la sfârşitul lui 2017 sau chiar mai devreme. De îndată ce primim aprobările putem construi această extensie în câteva săptămâni. Impact va acoperi integral costurile. La finalizarea construcţiei va dona extensia CNADR/CNAIR”, a explicat Biziniche.

MCZoYXNoPWQ2YjhhODg5OGIzMWZmMDc0ZTI0Mjk0ZDIxOTQzYzI4.thumb

„A două soluţie o reprezintă construirea unui drum cu ieşire către Centură. Va fi realizat integral de IMPACT şi se va materializa astfel: sens giratoriu pe Aleea Teisani (în capătul Cartierului Platanilor aviz în curs de obţinere), trecere la nivel cu calea ferată (aviz obţinut deja de la CFR), străpungere centură, cu bandă de accelerare, în direcţia Tunari.Drumul va ri construit în capătul Cartierului Platanilor. Am depus o cerere la administraţia străzilor din Bucureşti la jumătatea lui 2016, am primit aviz în 2017 şi am depus imediat după actele necesare obţinerii unui certificat de urbanism. Tot în 2016 am obţinut o pre-aprobare de la CFR pentru străpungerea caii ferate. Momentan aşteptăm că documentaţia să fie aprobată. De îndată ce este aprobată, noi putem construi stradă într-un timp foarte scurt. Prin construirea acestui drum vom avea acces direct la drumul de centură în direcţia Pipera-Tunari. Această soluţie va prelua mare parte din traficul care înainte era deservit de prin drumul din pădure, atâta timp cât uneşte Greenfield cu Pipera”, a declarat Gabriel Biziniche, în cadrul unei conferinţe de presă.

MCZoYXNoPWVhYzY5MzQ0MTZlMTcwMmJhMWM0NzFkNTI5MDkzZTZk.thumb
Acesta susţine că la momentul autorizării şi construirii Greenfield, stradă Vadu Moldovei era drum public, mai mult, avea acest statut încă din 1979.

Până la implementarea soluțiilor, Impact are câteva soluții pe termen scurt. Una dintre acestea prevede fluidizarea traficul la intersecția Aleea Teișani cu breteaua ce face legătura cu Centura București cu ajutorul Poliției Rutiere. Echipajele vor fi prezente zilnic între orele 8.00-11.00. ”Am introdus 3 curse suplimentare la Băneasa Mall. Am introdus o nouă linie din cartier până la staţia de metrou Aviatorilor. Se vor face două curse / zi : una dimineaţa cu plecare din cartier la ora 7.45 şi una seara cu plecare de la Aviatorilor la ora 19.00 . Avem o nouă staţie pentru microbuz. Este amplasată în faţa magazinului Mega Image. Plănuim să creştem numărul de curse în special pe liniile către staţiile de metrou. Suntem conștienți de faptul că aceste soluții sunt doar temporare, însă ne concentrăm continuu spre a găsi noi modalități de a rezolva situația”, spun oficialii companiei.

În cartierul rezidenţial Greenfield locuiesc circa 5.000 de oameni. În urmă cu circa trei săptămâni drumul forestier din Pădurea Băneasa pe care circulau locuitorii ansamblului a fost închis, în urmă unei decizii definitive a instanţei, acesta nefiind dedicat circulaţiei rutiere, iar oamenii mai pot ajunge acasă doar prin DN1, pe Aleea Teisani, o arteră cu o bandă de circulaţie pe sens, ceea ce a dus la blocaje severe şi la proteste ale locuitorilor. În momentul în care a obţinut aprobare pentru construirea cartierului, dezvoltatorul s-a angajat că va face încă o intrare în cartier, din Şoseaua de Centură, însă acest lucru nu s-a mai întâmplat, folosind complementar drumul forestier.