Construcţiile rezidenţiale şi cazanele industriale, motoarele creşterii diviziei Bosch Termotehnică

Peste jumătate dintre proiectele comerciale mari din România au cazane de încălzire marca Buderus de la Bosch iar pe partea de cazane industriale, compania are un parc de circa 400 de unităţi instalate, a declarat Adrian Bălşanu, managerul Departamentului Termotehnică din cadrul Robert Bosch, răspunzând unei întrebări a revistei Constructiv.

Ca să exemplificăm, o să spunem că la Carrefour Băneasa sunt cazane din oţel de 870 kw, la Iulius Mall din Timişoara e un cazan din oţel pentru apă fierbinte şi la aceste exemple se pot adăuga multe altele.

Cât priveşte centralele murale şi influenţa construcţiilor rezidenţiale asupra afacerilor cu aceste centrale, managerul citat ne-a răspuns: “În domeniul centralelor murale, suntem în momentul de faţă într-un plin proces de transformare şi ne îndreptăm către un procentaj de 90% tehnologie în condensare. Acest lucru a ajutat compania Bosch astfel că în ultimii doi ani am avut creşteri de trei cifre procentuale. Există un studiu internaţional care indică faptul că piaţa se cifrează la 180.000 de unităţi. Un procentaj de 90% dintre acestea ar trebui să fie centrale în condensare, deci se reflectă foarte clar evoluţia din domeniul construcţiilor. Principalul motor este cel al construcţiilor noi, rezidenţiale, unde se livrează sute de unităţi. Amintesc aici că estimările pentru acest an sunt pentru livrări de 60.000 de locuinţe în blocuri noi în întreaga ţară”.

Dacă afacerile din construcţii au influenţat pozitiv business-ul diviziei Termotehnică a Bosch, şi compania Bosch la rândul său se extinde cu noi construcţii. Un exemplu în acest sens este al fabricii de la Blaj, unde vor mai construi o clădire de birouri şi un depozit.

Afacerile Bosch în România

Bosch a încheiat anul fiscal 2016 cu o cifră de afaceri de aproximativ 1,5 miliarde de lei (332 milioane de euro) în vânzări consolidate în România, înregistrând astfel o creștere semnificativă de 22% față de anul anterior.

Vânzările totale nete de 2,7 miliarde de lei (592 milioane de euro), inclusiv vânzările companiilor neconsolidate și livrările interne către companiile afiliate, au înregistrat o creştere față de anul trecut de aproximativ 58%.

“2016 a fost un an cu o creștere dinamică pentru Grupul Bosch în România, care continuă să fie o piață importantă pentru Bosch”, a spus Mihai Boldijar (foto jos), reprezentantul Grupului Bosch în România, la conferința anuală de presă a companiei din București.

(

(

Mai mult decât atât, în primul trimestru din 2017, compania Bosch a atins din nou o creștere semnificativă, cu două cifre, a vânzărilor, a adăugat Boldijar.

Bosch numără în prezent aproximativ 4.800 de angajaţi în România – o creștere cu peste 50% față de anul trecut. Se preconizează o creștere și mai mare a acestui număr în 2017, mai ales pentru unităţile din Blaj, Cluj și Timișoara.
Investiţii locale

Bosch a investit aproximativ 282 milioane de lei (63 milioane de euro) în 2016 – în special pentru continuarea dezvoltării locaţiilor de producție pentru Soluții de mobilitate și a activităților de cercetare și dezvoltare. La fabrica de componente auto electronice din Jucu, Bosch produce, printre altele, unități electronice de control pentru asistență la condus şi unități electronice pentru siguranță, care oferă siguranță în trafic și crește confortul condusului.

Compania construiește la fabrica din Jucu un Centru Multifuncțional. Acesta va fi dedicat în special formării elevilor în cadrul sistemului de învăţământ dual, dar și dezvoltării continue a angajaților Bosch. În plus, unitatea de producție din Blaj și-a mărit capacitatea de producție în 2016 în sectorul Soluții de mobilitate pentru senzori și componentele electronice pentru grupul motopropulsor.

Fabrica din Blaj, care produce şi pentru sectorul Tehnologie industrială, va continua să își consolideze poziția în viitor, extinzându-și capacitatea de producție. În plus, Bosch planifică să investească în Blaj în următorii doi ani în construirea unui depozit nou și a unei clădiri suplimentare de birouri.

Grupul Bosch investeşte şi în producţia conectată în România: Bosch operează deja 150 de proiecte de Idustrie 4.0 în fabricile proprii – în România, unitățile de producție de la Blaj și Jucu deja utilizează tehnologie de ultimă oră în procesul de producție. De exemplu, mașinile sunt echipate cu etichete NFC (Comunicare Câmp Proxim). Prin scanarea lor prin intermediul telefoanelor mobile standard, personalul de întreținere poate să verifice imediat disponibilitatea componentelor de schimb sau să acceseze documentația mașinii.

Pe sectoare de activitate

Toate sectoarele de activitate ale companiei au contribuit la dezvoltarea din 2016 în România. În sectorul de activitate Soluții de mobilitate, divizia Piese auto şi echipamente de service a înregistrat o nou record de vânzări, pentru al treilea an consecutiv, în toate segmentele de produse: piese de schimb, echipamente de diagnoză și acumulatori.

Rețeaua Bosch a crescut la 328 de service-uri, fiind cea mai extinsă rețea independentă de service-uri auto din România. În același timp, şi sectorul Tehnologie pentru construcții și energie a înregistrat o dezvoltare anul trecut dar şi sectorul Bunuri de larg consum. Afacerea cu aparate electrocasnice a înregistrat din nou o creștere cu două cifre în 2016, depășind media de creştere de pe piața locală. În cei 17 ani pe piața locală, BSH Electrocasnice a livrat familiilor din România 3,7 milioane de electrocasnice.

În acest an, prin lansarea de noi produse, precum plitele pe gaz cu tehnologie FlameSelect, pentru o ajustare precisă a flăcării, sau robotul de bucătărie OptiMum, cu cântar integrat și temporizator, compania preconizează o creștere a cifrei de afaceri cu două cifre pe piața din România.

Divizia Scule Electrice a înregistrat, de asemenea, o creștere cu două cifre în anul 2016, în special în segmentul sculelor profesionale. De anul trecut, sculele Bosch sunt disponibile și în marile lanțuri de magazine. Divizia a obținut rezultate excelente și în segmentul sculelor de grădinărit și al telemetrelor inteligente cu laser, unde vânzările au crescut cu peste 30 de procente.