Bau Munich 2019, suprafaţă mărită, record de vizitatori şi expozanţi

BAU, cel mai mare târg dedicat arhitecturii, materialelor de construcţii şi sistemelor, va avea loc în perioada 14 – 19 ianuarie în spaţiul expoziţional din Munchen. Noile hale construite recent măresc suprafaţa expoziţională cu 20.000 mp, astfel că totalul ajunge la 200.000 mp.

Construcţia noilor hale expoziţionale a fost impulsionată şi de cifrele record înregistrate la târgul din 2017, cifre pe care le prezentăm mai jos:

Reprezentanţii BAU au făcut şi un top al ţărilor de unde vin cei mai mulţi vizitatori la târg.

BAU ocupă toate cele 19 săli de expoziție (inclusiv B0) și, cu 200.000 de metri pătrați de spațiu expozițional, este mai mare decât oricând în istoria sa de 55 de ani.
De mai mulți ani, spaţiile expoziţionale au fost rezervate în întregime. Acest lucru se va întâmpla din nou în 2019, dar creșterea spațiului în hală va permite găzduirea mai multor prezentări de afaceri decât înainte, în BAU.
„Aşteptăm aproximativ 2.200 de expozanţi din 45 de ţări pentru a participa la BAU 2019. În ceea ce priveşte participarea internaţională, estimăm o pondere de aproape 40%, şi aceasta în creştere cu 6% faţă de târgul precedent. Suntem foarte încrezători că numărul de vizitatori comerciali va crește, de asemenea, pe măsură ce spațiul a fost mărit. BAU a fost vizitat ultima oară de un sfert de milion de persoane și ne așteptăm la aproximativ 260.000 de vizitatori în 2019”, au declarat organizatorii.

Prezenţă internaţională

Aproximativ o treime din vizitatorii BAU, adică aproximativ 80.000, provin din străinătate, dintre care cei mai mulţi provin din țări europene.
Faptul că BAU este pe bună dreptate cel mai mare târg comercial din lume arată evoluția numărului de vizitatori din țările non-europene. Aproximativ 15.000 de vizitatori – un alt număr record – au venit din afara Europei la BAU 2017.
Numai din Asia, 7.585 de vizitatori au intrat în BAU 2017. În topul clasamentului este China cu un număr de 2.300 de vizitatori.
De asemenea, s-a înregistrat o creștere puternică a vizitatorilor din Orientul Mijlociu (2015: 3.283 / 2017: 3.807) și America de Nord (2015: 883/2017: 1.206).
Ca regulă, țările cu cel mai mare număr de vizitatori sunt, de asemenea, țările cu cel mai mare număr de expozanți. Austria, Elveția și Italia conduc clasamentul.
China este, şi în acest caz, în top 10.

Construcţiile în Germania şi Europa până în 2020

Într-o conferinţă de presă dedicată BAU 2019, referindu-se la ţările din rețeaua EUROCONSTRUCT (care acoperă toate cele mai importante țări din Europa de Vest, precum și cele patru țări est-europene, Polonia, Republica Cehă, Slovacia și Ungaria), Ludwig Dorffmeister (foto mai sus) de la ifo Institute a declarat: “Ca urmare a crizei financiare și economice, activitatea de construcție în Europa a scăzut cu 28% timp de șase ani. Din anul 2014 însă, industria construcțiilor a intrat din nou pe un trend de creștere puternică. Mai mult decât atât, redresarea a continuat să menţină ritmul de creştere şi în 2017. Creşterea de aproape 4% realizată cel mai recent a fost cea de-a treia cea mai puternică din ultimii 27 de ani. Cu toate acestea, pe termen mediu, rata de creștere este probabil să piardă din ce în ce mai mult din ritmul său. Astfel, se preconizează o creștere de doar 1,5% pentru anul 2020”.

“Și anul 2019 va fi sub auspicii favorabile. În ceea ce privește acest an, Asociația Centrală a Industriei de Construcții din Germania se așteaptă la o creștere a vânzărilor de cinci până la șase la sută, care continuă să fie determinată în mare măsură de construcția de locuințe și de locuințe multifamiliale. În plus, numărul angajaților din industria construcțiilor din Germania a crescut din 2009 și în prezent sare ușor peste 800.000. Toate acestea sunt foarte încurajatoare”, a declarat, la rândul său,
Dieter Schäfer (foto mai jos), Chairman of the Exhibitor Advisory Board of BAU München.

Temele principale ale BAU 2019

În cadrul aceleiaşi conferinţe, Dr. Reinhard Pfeiffer (foto mai jos), Deputy CEO, Messe München a punctat care vor fi temele principale ale târgului, păstrând, de altfel, tradiţia din anii trecuţi – aceea ca BAU să se focalizeze pe anumite direcţii de discuţii.

„La fiecare doi ani, definim teme-cheie care se reflectă ulterior la spaţiile expozanților și, în special, în programul nostru de forumuri. Temele cheie pentru BAU 2019 sunt următoarele: Digitalizare: procese și arhitectură; Conectare: Condiții de viață și de lucru; Integrare: Sisteme și construcții; Smart: Light + Construcţii”.