Gebruder Weiss deschide un nou hub logistic de 20 de milioane de euro la Popești-Leordeni

Compania internaţională de transport şi logistică Gebruder Weiss şi-a extins reţeaua de terminale logistice din România prin inaugurarea, joi, la Popeşti-Leordeni, a unui nou hub logistic, investiție de 20 de milioane euro.

Prezent la eveniment, Wolfram Senger-Weiss, CEO al Gebruder Weiss,, a declarat: „Noua locaţie completează facilităţile deja existente în Vestul Capitalei, la Bolintin-Deal, facilitând astfel o distribuţie şi mai eficientă a mărfurilor în zona metropolitană. În acest fel, oferim condiţii de primă clasă pentru a furniza un suport logistic şi mai bun economiei emergente a României”.

Noul terminal logistic se întinde pe o suprafaţă de aproximativ 19.000 metri pătraţi, dedicată depozitării, manipulării mărfurilor şi administraţiei. Hub-ul logistic din Popeşti-Leordeni dispune de conexiuni de transport cu portul Constanţa şi cu destinaţii logistice din Bulgaria. Terminalul este dotat cu pompe de căldură, iar conducerea companiei ia în calcul instalarea unui sistem fotovoltaic şi construirea unor staţii de încărcare pentru vehicule electrice, pentru a reduce cât mai mult amprenta de CO2 rezultată din activitatea logistică asupra mediului. Unul dintre clienţii locaţiei este un producător internaţional de vopsele, pentru care Gebruder Weiss depozitează 12.000 de paleţi destinaţi distribuţiei la nivel naţional.

Viorel Leca, director general al filialei din România a companiei Gebruder Weiss, a precizat: „Creşterea fluxului de trafic din Capitală necesită o soluţie cu două terminale, care ne permite să aprovizionăm zona metropolitană din două direcţii geografice, făcând astfel distribuţia mărfurilor mai eficientă. Numai în primele şase luni ale anului 2024, noul hub a gestionat 78.000 expediţii de marfă, cu o greutate totală de peste 35.000 tone. Având în vedere că rata actuală de ocupare a depozitului este de 70%, planificăm să ne extindem portofoliul de clienţi în viitorul apropiat. Terenul achiziţionat în Popeşti Leordeni are o suprafaţă totală de 70.000 metri pătraţi, fapt ce ne va permite să construim spaţii suplimentare de depozitare şi cross-dock, în funcţie de proiectele viitoare”.

Deschiderea noului terminal al companiei Gebruder Weiss a coincis cu aniversarea a 30 ani de când firma de logistică a intrat pe piaţa din ţara noastră. Dacă în urmă cu 30 de ani, filiala din România a companiei austriece avea doar 16 angajaţi, acum ea numără peste 700 angajaţi şi 13 locaţii în opt zone economice importante ale ţării noastre, desrvind peste 2000 de clienţi din următoarele industrii: construcţii, FMCG, oil&gas, telecomunicaţii, retail şi automotive.

Thomas Moser, Director şi Manager Regional pentru zona Mării Negre şi CSI la Gebruder Weiss, a precizat: „De-a lungul ultimilor 30 de ani, dezvoltarea economică a României a fost impresionantă, iar ţara a devenit o destinaţie căutată pentru producţie. Vom continua să sprijinim creşterea industriei şi comerţului din România prin expertiza noastră logistică”.

În anul 2023, cei peste 700 angajaţi ai companiei au gestionat aproximativ 1,1 milioane de expedieri de marfă, din terminalele logistice situate în Bolintin-Deal, Arad, Constanţa, Bacău, Cluj, Sibiu, Craiova şi Braşov. De aceea, la finalul anului 2023 pentru activitatea derulată în ţara noastră compania a înregistrat o cifră de afaceri de 94,3 milioane euro, nivel apropiat de cel contabilizat în anul 2021, dar sub cel din anul 2022 care s-a ridicat la 115 milioane euro. Din locaţiile sale din România, furnizorul de logistică operează transporturi rutiere către Germania, Franţa, Ungaria şi Cehia şi gestionează transporturi aeriene şi maritime către destinaţii din întreaga lume.

În ceea ce priveşte sustenabilitatea afacerii, Viorel Leca ne-a transmis că firma a testat utilizarea unui camion electric şi utilizează 7 VAN-uri electrice în Cluj, Sibiu, Braşov, Craiova, Constanţa şi Iaşi pentru serviciile de livrare la domiciliu pentru retailul online pe care le-a inclus în portofoliul său în anul 2018. Prin cele 7 vehicule electrice utilizate, în perioada octombrie-decembrie 2023 au fost efectuate 2100 livrări de marfă, ce au contabilizat 311 tone, şi care au redus amprenta de CO2 cu 14 tone. Pe partea de depozitare, compania va implementa mai multe proiecte de eficienţă energetică, ce vizează instalarea de panouri fotovoltaice, utilizarea pompelor de căldură, dar iluminarea cu sistem LED.

Legat de introducerea camioanelor electrice pentru transport, reprezentanţii companiei Gebruder Weiss ne-au transmis că sunt în discuţii cu marile producători din industria automotive pentru găsirea unor soluţii viabile din punct de vedere economic, nu doar prin prisma preţului – preţul de achiziţie a unui camion electric este triplu de cel al camionului pe combustibili fosili, ci şi în privinţa greutăţii bateriilor electrice. În cazul unor camioane electrice de 5 tone, din cauza greutăţii bateriilor ar mai rămâne loc doar pentru transportarea a 800 kilograme marfă, ceea ce ar fi total ineficient pentru companiile din logistică, iar în cazul unui camion de minimum 20 tone, companiile s-ar confrunta cu o ineficienţă mai mare din cauza faptului că greutatea bateriilor se situează undeva la 8-9 tone, ceea ce ar însemna că ele pot transporta în jur de 10-12 tone de marfă, lucru total nerentabil în momentul de faţă pentru firmele din domeniu.