Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a dezvăluit randări video ale ceea ce este numit „cel mai complicat nod rutier din România”. Această intersecție impresionantă va fi construită în apropierea localităților Sibiu și Boița, fiind un element central al infrastructurii rutiere moderne din zonă.
Un proiect complex pe trei niveluri
Potrivit CNAIR, nodul rutier va conecta autostrăzile A1 și A13 cu DN7, asigurând interconectarea la viteze mari între principalele rute din regiune. Proiectul include numeroase poduri, pasaje și viaducte, dispuse pe trei niveluri, pentru a facilita legăturile în toate direcțiile.
„Intersecția va asigura interconectarea la viteze mari dintre autostrăzile A1 și A13, respectiv DN7. Nodul rutier conține numeroase poduri, pasaje și chiar viaducte, pe trei niveluri, pentru a putea asigura legături pe toate direcțiile”, au declarat reprezentanții CNAIR.

Date tehnice și implicarea companiei MAKYOL
Lucrările vor fi realizate de compania turcească MAKYOL Insaat Sanayi Turizm ve Ticaret A.S., care are la dispoziție 48 de luni pentru finalizarea proiectului. Această perioadă include 12 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuția propriu-zisă a lucrărilor. Tronsonul, care face parte din Autostrada A13 Sibiu – Făgăraș, va măsura 14,2 km și va include:
- 6 viaducte, cel mai lung având o lungime de 911 metri;
- 17 poduri.
Impactul asupra localității Boița și peisajului natural
Nodul rutier va ocupa o suprafață de aproximativ 230 de hectare, situată la doar 250 de metri de intravilanul comunei Boița. Aceasta reprezintă o schimbare majoră pentru comunitate, având în vedere că suprafața ocupată de intersecție va fi de trei ori mai mare decât cea a localității în sine.
Un alt aspect important este impactul asupra terenurilor agricole. Peste 50% din terenul agricol rămas al comunei va fi afectat de construcția nodului rutier, pe lângă suprafețele deja diminuate de Autostrada Sibiu – Pitești. Localnicii și organizațiile de mediu și-au exprimat îngrijorarea cu privire la efectele asupra uneia dintre cele mai frumoase văi din România, Valea Oltului.
În 2021, CNAIR susținea că alegerea acestui punct pentru intersecție reprezintă „varianta optimă cu privire la impactul avut asupra populației și a localităților de pe traseul studiat”.



