Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a anunțat progrese semnificative în cadrul contractului pentru finalizarea Studiului de Fezabilitate al Autostrăzii A13 Brașov-Bacău. Conform unei informări oficiale, peste 3.000 de metri liniari de foraje geotehnice au fost deja efectuate în cadrul lucrărilor monitorizate de echipa CNIR în zona orașului Târgu Secuiesc, județul Covasna.
Progresul lucrărilor
Pentru realizarea studiului geotehnic, au fost mobilizate cinci utilaje specializate de foraj, toate amplasate în județul Covasna. Aceste utilaje sunt esențiale pentru colectarea datelor necesare privind condițiile terenului pe care se va construi autostrada.
Lungimea estimată a traseului, care traversează județele Brașov, Covasna și Bacău, este de 162,5 kilometri. Studiul de Fezabilitate, care a început în septembrie 2024, are un termen de finalizare de 24 de luni.
Detalii despre contract
Contractul, învredințat companiei Consitrans SRL, are o valoare de 81 milioane de lei (fără TVA) și prevede livrarea următoarelor documente:
- Studiu și Proiect Geotehnic;
- Studiu Topografic;
- Studiu Arheologic;
- Documentația de Mediu (inclusiv Acordul de Mediu);
- Studiu de Fezabilitate final.
Probleme de traseu în zona Brașov
În zona localității Hărman, județul Brașov, a fost ridicată problema reevaluării și reproiectării traseului autostrăzii. CNIR colaborează cu autoritățile implicate pentru a clarifica situația și a propune corecțiile necesare.
Conexiuni strategice
Autostrada A13 Brașov-Bacău face parte din coridorul de conectivitate „Carpatia” și este inclusă în Planul Investițional al României 2021-2030. Traseul acesteia va fi conectat la alte autostrăzi importante:
- La Codlea, în județul Brașov, cu viitoarea Autostradă Sibiu-Făgăraș-Brașov;
- La Răcăciuni, în județul Bacău, cu Autostrada Moldovei (A7).
Proiectul este considerat esențial pentru dezvoltarea infrastructurii și conectivitatea regiunilor istorice ale României, facilitând transportul și comerțul între Transilvania și Moldova.