Lucrările la metroul din Cluj au început cu consolidarea terenului în Florești

Construcția metroului din Cluj a debutat marți cu lucrările de stabilizare a terenului în zona stației 2 din comuna Florești, un pas esențial pentru prevenirea alunecărilor de teren, potrivit Agenției de presă Rador, care citează Radio Cluj.

Măsuri pentru siguranța construcției

Intervențiile vizează consolidarea dealului situat la aproximativ 30 de metri de stația 2, acolo unde metroul va intra în subteran. Soluția tehnică presupune realizarea de piloți forați, o metodă care va fi aplicată și în alte puncte de pe traseu, unde terenul necesită stabilizare. Constructorii au ca obiectiv finalizarea acestor lucrări până în a doua jumătate a lunii martie.

Primarul Emil Boc a subliniat necesitatea acestor măsuri, explicând că utilajele folosite pentru excavare, supranumite „cârtițe”, generează trepidații care pot provoca instabilitate în sol. Din acest motiv, consolidarea terenului reprezintă o etapă critică înainte de începerea efectivă a săpăturilor pentru tunel.

Următorii pași în proiect

În paralel cu lucrările de stabilizare din zona stației Teilor din Florești, constructorul desfășoară și alte intervenții care trebuie finalizate înainte de debutul excavărilor subterane. Potrivit lui Emil Boc, spre sfârșitul lunii martie ar urma să fie anunțată data exactă când utilajele vor începe săpăturile pentru tunelul metroului. Inițial, acest moment fusese estimat pentru luna aprilie.

Finanțarea proiectului

În 2023, s-au alocat aproximativ 230 de milioane de euro pentru proiectul metroului clujean, sumă care reprezintă aproximativ 10% din valoarea totală a investiției. Acești bani au fost folosiți pentru exproprieri și decontări către constructor.