Ministerul Transporturilor și Infrastructurii a anunțat că asocierea PRECON TRANSILVANIA SRL – AUTOMAGISTRAL PIVDEN SRL a fost desemnată câștigătoarea licitației pentru construcția primului lot al Drumului Expres Arad – Oradea, între Oradea și Salonta. Contractul urmează să fie semnat în termen de 10 zile, cu condiția să nu fie depuse contestații.
Valoarea contractului pentru Lotul 1 este de 2,32 miliarde lei (fără TVA), finanțat prin Programul Transport 2021-2027. Termenul de execuție este de 24 de luni, iar proiectul include 32 de lucrări de artă, printre care un pasaj de 727 de metri peste calea ferată și DC77.
Procesul de implementare a proiectului
Studiul de fezabilitate pentru Drumul Expres Arad – Oradea a fost realizat printr-un parteneriat între Consiliul Județean Bihor, Primăria Oradea, Consiliul Județean Arad și Primăria Arad, fiecare contribuind cu 1 milion de euro. După finalizarea acestuia, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a preluat proiectul pentru derularea procedurilor de licitație.
Licitația pentru Lotul 1 a fost lansată de CNAIR pe 23 februarie 2024, iar termenul-limită pentru depunerea ofertelor a fost 11 mai 2024.
Structura Drumului Expres Arad – Oradea
Drumul Expres Arad – Oradea va avea o lungime totală de 120,1 km, fiind proiectat cu patru benzi de circulație și conexiuni cu principalele orașe de pe traseu. Proiectul este structurat în trei loturi:
- Lotul 1: Oradea – Salonta (33,7 km), plus legătura la DN 79 – Salonta (5,3 km);
- Lotul 2: Salonta – Chișineu Criș (39,7 km), cu legătura Salonta – granița cu Ungaria (10 km);
- Lotul 3: Chișineu Criș – Arad (47 km), inclusiv un drum de legătură cu zona industrială Arad Vest (2,9 km).
În județul Bihor, proiectul va include noduri rutiere importante, precum cel din Oradea, drumul de legătură cu Salonta (5 km) și conexiunea cu frontiera cu Ungaria (9,85 km).
Impact și finanțare
Drumul Expres Arad – Oradea va fi conectat la Autostrada Transilvania pentru a îmbunătăți mobilitatea între marile centre urbane și rețeaua europeană de transport. Valoarea totală estimată a proiectului este de 8,5 miliarde lei (fără TVA), iar durata contractului este de 84 de luni, din care 24 de luni sunt destinate execuției și 60 de luni reprezintă perioada de garanție.







