Construcția Secțiunii 4 Tigveni – Curtea de Argeș a Autostrăzii Sibiu – Pitești (A1) a atins o etapă importantă, după ce a fost finalizată turnarea betonului și decofrarea ultimului segment al tunelului Daniela, la nivelul structurii de rezistență. Anunțul a fost făcut de Irinel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, care a subliniat că aceasta reprezintă încheierea celei mai importante faze de construcție pe acest lot.
Potrivit oficialului, demontarea utilajului folosit pentru turnarea betonului a început deja, în timp ce structura de rezistență a tunelului Alina fusese finalizată anterior. Ambele tuneluri au fost construite cu ajutorul unui cofraj hidraulic special, operând pe secțiuni de câte 12,5 metri.
Lucrările pentru cele două fire ale fiecărui tunel se desfășoară simultan, non-stop, iar antreprenorul mobilizează peste 600 de persoane și 210 utilaje pe tot lotul. Conform Ministerului Transporturilor, gradul de execuție a depășit 80%, iar ritmul de progres este mai rapid decât cel prevăzut în graficul inițial.
Secțiunea 4 a început să fie construită în vara anului 2023, iar termenul de finalizare estimat inițial era 2027. Oficialii ministerului susțin însă că lotul ar putea fi parcurs cu vehicule încă din august 2026, dacă lucrările continuă conform ritmului actual.
În prezent, pe șantier se desfășoară lucrări pentru instalațiile tunelurilor, finisaje și infrastructura căii de rulare, urmând ca, după finalizarea acestora, tunelurile să devină complet operaționale. Proiectul este cofinanțat din fonduri europene, în cadrul programelor de dezvoltare a infrastructurii rutiere.



