În această vineri, au debutat lucrările pe șantierul secțiunii 3 a Autostrăzii Sibiu – Pitești, între Cornetu și Tigveni, un tronson considerat cel mai dificil și mai important din istoria construcției de autostrăzi din România. Proiectul include realizarea celui mai lung tunel rutier de pe Autostrada A1, un obiectiv ambițios ce va contribui la conectarea regiunilor din sudul și centrul țării.
Ionel Scrioșteanu, Secretar de stat în Ministerul Transporturilor, a anunțat că lucrările pregătitoare sunt deja finalizate, iar șantierul este pregătit pentru următoarele etape. „Au fost finalizate lucrările pregătitoare pentru construcția portalurilor celor două fire de tunel, unde va fi realizată și zona de acces a instalației TBM. De asemenea, lucrările la drumurile tehnologice au început, iar accesele în șantier au fost finalizate”, a precizat acesta.
Tunelul Poiana și lucrările majore de infrastructură
Unul dintre cele mai importante elemente ale acestui tronson este tunelul Poiana, care va avea o lungime de 1,78 kilometri și va fi format din două galerii cu câte două benzi de circulație pe sens. Pentru realizarea acestuia, constructorul va începe forarea și turnarea celor 87 de piloți de beton cu diametrul de 1500 mm și adâncimea de 30 metri, pentru portalul dinspre Pitești.
Pe lângă tunel, pe acest lot vor fi realizate lucrări de amploare, incluzând excavații de 6,3 milioane de metri cubi, umpluturi în terasamente de 2,5 milioane de metri cubi, și beton de aproximativ 980.000 de metri cubi. În total, tronsonul va include 37,4 kilometri de autostradă, 54 de structuri (printre care viaducte și pasaje), precum și un Centru de Întreținere și Coordonare (CIC).
Un proiect de amploare pentru infrastructura națională
Ionel Scrioșteanu a subliniat că acest tronson este extrem de important pentru dezvoltarea infrastructurii naționale și că va aduce beneficii economice semnificative regiunii, îmbunătățind conectivitatea între zonele sudice și cele centrale ale țării.