Magistrala 6 de metrou: stadiul lucrărilor în octombrie 2025 și cifrele de progres pe secțiuni

Metrorex a transmis detalii despre cifrele de progres înregistrate în luna octombrie în jurnalul de șantier al viitoarei Magistrale 6 de metrou.
SECȚIUNEA SUD, tronsonul 1 Mai – Tokyo: Procent total de realizare structură de rezistență, la 31.10.2025: 52%
✅La viitoarea stație de metrou Tokyo, s-au excavat 43 metri cubi și s-au turnat 7.828 metri cubi de beton. Procent de realizare structură de rezistență: 60%.
✅La interstația Tokyo – Aeroport Băneasa, s-au excavat 1.939 metri cubi și s-au betonat 202 metri cubi. Procent de realizare structură de rezistență: 61%.
✅Pentru viitoarea stație Aeroport Băneasa s-au finalizat 127 de piloți pentru Accesul A și s-au betonat 8.600 metri cubi. Procent de realizare structură de rezistență: 79%.
✅La viitoarea stație de metrou Gara Băneasa, s-au realizat 98 de piloți pentru Accesul A, au fost excavați 50.200 metri cubi și s-au betonat 5.7 metri cubi. Procent de realizare structură de rezistență: 67%.
✅La interstația Gara Băneasa – Piața Montreal au fost excavați 3.300 metri cubi și au fost betonați 209 metri cubi. Procent de realizare structură de rezistență: 60%.
✅La viitoarea stație de metrou Piața Montreal, au fost excavați 15.500 metri cubi și s-au betonat 2.570 metri cubi. Procent de realizare structură de rezistență: 66%.
✅La viitoarea stație Expoziției s-au executat toți cei 222 piloți pentru Accesul A, 608 piloți plastici, s-au excavat cca 4400 metri cubi și s-au betonat cca 7.900 metri cubi. Procent de realizare structură de rezistență: 68%.
✅La viitoarea interstație Expoziției – Pajura s-au turnat 376 metri cubi de beton. Procent de realizare structură de rezistență: 57%.
✅Pentru viitoarea stație de metrou Pajura s-au executat 78 de panouri de pereți mulați, 26 de barete, 97 de piloți pentru Accesul B, 3 pereți mulați plastici; s-au excavat 2.970 metri cubi și s-au betonat 54 de metri cubi. Procent de realizare structură de rezistență: 52%.
✅La viitoarea interstație Pajura – 1 Mai au fost excavați 714 metri cubi. Procent de realizare structură de rezistență: 56%.
✅La stația de metrou 1 Mai (existentă) au fost relocate utilitățile prevăzute și se execută relocarea celor neprevăzute și elementele necesare joncțiunii cu Magistrala 4. Procent de realizare structură de rezistență: 17%.
SECȚIUNEA NORD, tronsonul Tokyo – Aeroport Otopeni: Procent total de realizare structură de rezistență 34%
✅ La viitoarea stație de metrou Washington, s-a executat panoul PMA 2 până la adâncimea de 180 m.
✅ La viitoarea stație Paris, s-au realizat: săpătura generală a corpului stației între axele 1–17 / A–C, însumând aproximativ 2.200 m³, săpătura pentru grindă de ghidaj, aproximativ 135 ml, armarea și turnarea grinzii de ghidaj între axele 12–17 / B, pe o lungime de 38 ml. Procent de realizare structură de rezistență: 41%.
✅ La viitoarea stație Bruxelles, s-au derulat lucrări pregătitoare pentru fazele de excavație și sprijinire, inclusiv mobilizarea echipamentelor și verificarea topografică a amplasamentului.
✅ Pentru stația Otopeni, progresul este următorul: execuție grindă de ghidaj – 75%; execuție sprijinire berlineză – 100%; săpătură deschisă până la cota platformei de lucru – 95%; execuție pereți mulați (panourile P1, P2, P75) – 3,7%. Procent de realizare structură de rezistență: 52%.
✅ La stația Ion I.C. Brătianu, s-a finalizat excavația pentru radier și s-au executat: betonul de egalizare aferent plotului 2, pe o suprafață de 600 mp, totalizând 2.000 mp realizați până în prezent, hidroizolația radierului, suplimentar pe 500 mp, total 1.500 mp, turnarea plotului 4, în cantitate de 550 mc de beton. Procent de realizare structură de rezistență: 68%.
✅ La viitoarea stație Aeroport Otopeni, s-au finalizat: armarea și betonarea planșeului subset și vestibul, între axele 35–41 (Plot 9 – 100%), nivelul general de execuție al plăcii vestibulului (fără galerie) – 30%. Procent de realizare structură de rezistență: 54%.