CNADNR a stabilit traseul autostrăzii Pitești-Sibiu

Autostrada Pitești – Sibiu va costa 1,6 miliarde de euro și va fi gata în 2021. Va fi o realizare inginerească complexă, cu șapte tunele și zeci de poduri și viaducte. .

Punctul de plecare este capătul Autostrăzii Bucureşti-Piteşti și va continua de la Bascov către Curtea de Argeş, urmat de un nod rutier la Tigveni care se va intersecta cu drumul județean ce leagă în prezent municipiul Curtea de Argeş de orașul Râmnicu-Vâlcea. Dinspre Nord, din satul Văleni, traseul autostrăzii cotește către Vest, pentru a fi construite două tuneluri, după care traseul intră pe Valea Oltului, la Călimăneşti, traseu care va lega şi Râmnicu-Vâlcea la autostradă. Valea Oltului va avea cea mai lungă succesiune de tuneluri, cel mai mic având 600 m, iar cel mai mare 2.800 de metri.

Lângă localitatea Racoviţa va fi următorul nod rutier, apoi drumul continuă pe Valea Oltului până la Boiţa, unde urmează să fie construită legătura cu autostrada Făgăraş-Sibiu. Următorul nod rutier va fi la Veştem și se va intersecta cu actualul drum Sibiu-Braşov, după care se va realiza conexiunea cu actuala centură a Sibiului construită deja.

Primul tronson va fi o şosea de mare viteză între Piteşti şi Curtea de Argeş, unde vor fi construite 14 poduri, iar pe ultimii 15 kilometri dintre Boiţa și Sibiu, vor fi ridicate 12 poduri şi viaducte.