Business-ul Cemacon a crescut cu 8% în primul trimestru din 2017

Producătorul de blocuri ceramice Cemacon a raportat în primul trimestru al acestui an o cifră de afaceri de peste 12 milioane lei, cu 8% mai mare faţă de cea din perioada similară a anului trecut, informează compania.

“Am pornit în 2017 într-un climat de piaţă favorabil, în creştere, fapt confirmat de primul trimestru al anului. Specific industriei, primele 3 luni reprezintă pregătirea implementării planului strategic pentru perioada de sezon, când business-ul creşte considerabil. Raportat la T1 2016, am obţinut o creştere cu 8% a cifrei de afaceri nete, cu un avans al EBITDA de 38%, până la 2 milioane de lei. Pentru acest an avem un buget ambiţios, bazat pe o creştere moderată a cifrei de afaceri, dar una substanţială a profitului operaţional. Consolidăm business-ul şi eficientizăm vânzarea de blocuri ceramice premium, iar rezultatele de până acum păstrează direcţia strategică. O altă componentă importantă pentru noi este dezvoltarea vânzării de produse complementare din portofoliu – coşuri de fum şi buiandrugi. Am reuşit că în trimestru 1 să creştem cu 35% valoarea vânzării de mărfuri. Pentru restul anului, suntem încrezători în evoluţia consumului de materiale de zidărie şi oportunităţile existente în piaţă. Avem planuri de creştere a afacerii atât prin diversificarea portofoliului şi aducerea pe piaţă din România a unor produse noi, competitive şi performanţe, cât şi prin crearea de noi linii de business”, a declarat Liviu Stoleru, director general şi preşedinte al Consiliului de Administraţie Cemacon SA.

Profitul operaţional (EBITDA) a înregistrat un avans de 38% comparativ cu primele trei luni din 2016, şi s-a cifrat la 2,044 milioane de lei, iar rezultatul net este o pierdere de 126.603 lei, în scădere cu 88% faţă de anul precedent.

Pentru 2017, Cemacon îşi propune creşterea cu 5% a cifrei de afaceri, consolidarea poziţiei de lider al pieţei de blocuri ceramice din Transilvania, realizarea de investiţii pentru susţinerea creşterii, fructificarea oportunităţilor de creştere din piaţa materialelor de construcţii şi continuarea valorificării activelor neproductive din portofoliul grupului.