Grupul TeraPlast a înregistrat o creștere cu 23% a cifrei de afaceri în primul semestru al acestui an, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. EBITDA (câștigul înainte de dobânzi, taxe, depreciere și amortizare) a crescut cu 26%. Wetterbest construieşte o nouă fabrică. TeraSteel îşi creşte reţeaua de distribuție în toate țările în care activează.
Evoluția cifrei de afaceri – de la 338 milioane de lei, la peste 416 milioane de lei. Aceasta se datorează creșterii prezenței regionale, dezvoltării portofoliului de clienți și extinderii rețelei de distribuție.
În aceeaşi perioadă, EBITDA a crescut cu 26% la peste 35 milioane lei.
„Dacă în 2018 ne-am concentrat pe consolidarea business-urilor nou intrate în Grup, anul acesta ne-am propus creștere susţinută, prin extinderea prezenței regionale și dezvoltarea capacităților de producție, în cadrul unui plan ambiţios de investiții” a declarat Ioana Birta (foto mai sus), director financiar al Grupului TeraPlast.
Cea mai bună performanță în primele șase luni a fost obținută de compania TeraPlast. Aceasta a înregistrat o creștere de 28% ca urmare a performanțelor liniei de Instalații. Asta în contextul evoluției pozitive a proiectelor de infrastructură.
Afacerile companiei TeraPlast au crescut la peste 167 milioane de lei. EBITDA a ajuns la peste 15 milioane de lei, cu 37% mai mult față de primul semestru din 2018. La cele 15 milioane de lei se adaugă aproape 1 milion de lei EBITDA realizată de TeraPlast Recycling în T2, odată cu transferul din TeraPlast. Asta timp în care toată producția de PVC reciclat a fost folosită de TeraPlast SA pentru liniile Instalații și Profile de tâmplărie.
Vânzările pe linia de business de țiglă metalică au crescut la peste 105 milioane de lei, de la circa 82 milioane de lei.
Compania Wetterbest a inaugurat în luna iunie un nou showroom în orașul Brașov. Lucrările la noua unitate de producție din județul Prahova sunt în plină desfășurare. Noua fabrică va crește capacitatea anuală de producție la peste 10 milioane de metri pătrați de țiglă metalică. Odată cu deschiderea acestei noi unități de producție, compania estimează și o îmbunătățire a profitabilității.
Panourile sandwich au adus Grupului TeraPlast venituri de peste 130 milioane de lei în primele șase luni, cu 18% mai mult. TeraSteel, care și-a consolidat cota de piață în Balcani cu ajutorul unității de producție din Serbia, mizează pe o creștere a cotei de piață. Asta ca urmare a dinamicii sectorului de construcții civile și industriale. Compania și-a propus pentru acest an extinderea prezenţei regionale, prin creșterea rețelei de distribuție în toate țările în care activează.
Fabrica TeraGlass se află într-un proces de reorganizare în acest an. Este vorba de un proiect co-finanțat prin schema de ajutor de stat, în valoare totală de 16,6 milioane de lei. Scop: fabrica va beneficia de un flux de lucru complet automatizat pentru producția ferestrelor și ușilor din PVC.
Producția pe noile linii va începe la începutul anului 2020. Compania își propune o creștere semnificativă a vânzărilor pentru următorii doi ani atât pe piața externă, cât și pe piața internă.
Grupul TeraPlast are în derulare în acest an investiții de peste 109 de milioane de lei. Direcții: extinderea capacităților de producție, modernizarea echipamentelor, mentenanță și diversificarea portofoliului de produse. Parte din acestea sunt cofinanțate prin schema de ajutor de stat.
Despre Grupul TeraPlast
Cu o tradiție de peste 120 de ani, Grupul TeraPlast este în prezent cel mai mare producător român de materiale de construcții. Grupul este compus din companiile: TeraPlast, TeraSteel România și Serbia, Wetterbest (Depaco), TeraGlass, TeraPlast Ungaria. Din aprilie 2019, activitatea de reciclare a Grupului se desfășoară în compania independentă TeraPlast Recycling.
Începând cu 2 iulie 2008, cea mai mare companie din Grup – TeraPlast SA – este listată la Bursa de Valori București, sub simbolul TRP. Acțiunile TeraPlast sunt incluse în indicii BET-BK, BET-XT, BET-XT-TR și BET-Plus.