Construcție gigant la granița cu România pentru trenurile cu marfă din China

La doar 90 de kilometri de Satu Mare, începând de anul viitor vor sosi primele trenuri din China ca să își descarce containerele la Fényeslitke, localitate care va deveni noua poartă feroviară a Chinei către UE, după trecerea trenurilor prin Rusia și Ucraina, informează un corespondent al publicației Le Monde.

În prezent, excavatoarele sunt ocupate să netezească pământul înghețat de la marginea câmpiei maghiare (foto mai jos), nu departe de granițele cu Ucraina şi țara noastră.

Dacă totul merge conform planurilor, până la sfârșitul anului 2021 ar trebui ridicat pe acest teren pustiu de 125 de hectare, situat la aproximativ zece kilometri de granița ucraineană, ceea ce proiectanții săi au numit deja „cel mai mare și mai modern terminal feroviar din Europa”.

În 2022, se așteaptă ca primele trenuri din China să își descarce containerele la Fényeslitke (Ungaria), care va deveni o nouă poartă feroviară a Chinei către Uniunea Europeană (UE). După trecerea prin Rusia și Ucraina cu vagoane cu gabarit rus, acestea vor fi transferate către trenurile gabarite europene, apoi vor pleca spre întreaga parte sudică a Vechiului Continent.

„Vom putea găzdui până la patru trenuri în același timp, acest terminal va fi mult mai mare decât cele existente în Polonia și Belarus”, a declarat Janos Talosi, CEO al companiei East-West Gate, care vrea să concureze cu axa curentă care trece prin Germania. „Amplasarea noastră geografică îi va permite să fie poarta de acces vestică către„ noile drumuri ale mătăsii”, adaugă Talosi.

Mărfurile din China vor putea ajunge în 16 zile.

Directorul citat a avut grijă totuși să spună că este un proiect privat care nu depinde în mod direct de marele plan al lui Xi Jinping de a facilita exporturile chineze prin intermediul noilor infrastructuri finanțate de Beijing, în toată Asia și Europa.

Investiția este de aproximativ șaizeci de milioane de euro și 80% provine de la un miliardar ruso-ungar, Ruslan Rahimkulov.