Lotul doi al Autostrăzii Sebeș-Turda e aproape gata

Lotul doi al Autostrăzii A10 Sebeş – Turda a intrat pe ultima sută de metri după ce constructorul a finalizat asfaltările (stratul de uzură) pe toţi cei 24 de kilometri dintre Alba Iulia Nord şi Teiuş, iar deschiderea circulaţiei va fi posibilă în câteva săptămâni, anunţă fostul ministru al Transporturilor Cătălin Drulă, într-o postare pe pagina sa de Facebook.

Conform Economedia, lucrările continuă însă în zona alunecării de teren de la Oiejdea (aproximativ 500 metri lângă Alba Iulia-Nord) și la  două pasaje şi bretelele peste drumurile secundare unde nu există asfalt. Un termen pe care Compania de Drumuri îl ia în calcul pentru darea în trafic este 1 Decembrie, de Ziua Naţională, deschiderea circulaţiei fiind influenţată, în această perioadă, şi de condiţiile meteo.

În aceste condiţii, Drulă dă asigurări că până la sfârşitul anului se va circula pe Autostradă completă de la Sibiu şi Deva la Cluj Napoca, odată cu deschiderea lotului 2 de pe A10.

„A10 SEBEȘ-TURDA + A3 TG. MUREȘ AU INTRAT ÎN LINIE DREAPTĂ. A fost așternut asfaltul final de uzură pe întreaga lungime a celor 2 tronsoane. Se execută în prezent ultimele lucrări pe partea de parapete, marcaje, garduri de protecție sau șanțuri. La polul opus se situează cei 24km de pe A10 lot2, un contract început în 2014 și care aniversează anul acesta 7 ani. Rețeta acestui dezastru nu ar fi fost posibilă fără o proiectare superficială, incompetență a administrației de a debloca șantierul și un constructor care s-a trezit abia în ceasul al 13-lea. Cunoscând foarte bine istoria A10 Sebeș-Turda, am decis la începutul anului că vreau să închid acest cerc de 5 miniștri ai transporturilor consecutivi care au spus ”Anul acesta se deschide Sebeș-Turda lotul 2”. Am monitorizat personal evoluția șantierului de la cantitățile zilnice de asfalt puse în operă și până la soluțiile tehnice din dealul de la Oiejdea. În ciuda încercărilor unor conducători politici de a mistifica realitatea, până la finalul acestui an vom circula pe autostradă continuă de la Cluj la Sibiu sau Deva, lăsând în urmă nesfârșitele ambuteiaje din Teiuș, Aiud și Alba Iulia”, a scris Drulă.

Fostul ministru al Transporturilor a subliniat că până la sfârşitul anului constructorul Strabag din Austria finalizează lucrările pe tronsonul de 9 kilometri dintre Târgu Mureş şi Ungheni pe Autostrada Transilvania: „Sectorul de aproape 10 km din apropierea Mun. Tg. Mureș este un exemplu de ”Așa da”. Construcția a început în iulie 2020 și va fi finalizată în mai puțin de un an și jumătate. Pregătirea temeinică a proiectului coroborată cu un constructor serios ne arată că putem construi autostrăzi repede și bine și îmi doresc ca pe viitor să replicăm mult mai des aceste experiențe”.