„Vești bune pentru Timișoara! S-a desemnat câștigătorul pentru construcția Variantei Ocolitoare Timișoara Vest, după finalizarea reevaluării ofertelor! Decizia CNSC din 9 septembrie 2024 este menținută prin soluția definitivă a Curții de Apel București, din data de 25 octombrie, și validează, de altfel, rezultatul anunțat inițial de CNAIR”, a anunțat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, pe rețelele sociale.
Centura Timișoara Vest va avea o lungime de 13,90 km și va fi construită în termen de 30 de luni, din care 6 luni pentru proiectare și 24 de luni pentru execuție. Proiectul include construcția mai multor pasaje și poduri, având ca scop fluidizarea traficului și îmbunătățirea accesului în și dinspre oraș. Noua variantă ocolitoare va închide inelul de centură al Timișoarei, fiind esențială pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere din zonă.
Pe traseul centurii, se vor construi:
- Un pasaj peste DN59A și un altul peste CFR 100, având o lungime totală de 750 metri.
- Un pasaj peste DN 6 și CF 133, cu o lungime de 450 metri.
- Un pod peste râul Bega și rezervoarele de nămol, de asemenea cu o lungime de 450 metri.
- Patru noduri rutiere care vor facilita intersecțiile cu drumurile naționale.
Semnarea contractului va fi posibilă în termen de 10 zile, cu condiția ca nu se depună noi contestații. Varianta de ocolire va traversa teritoriile administrative ale localităților Timișoara, Săcălaz și Sânmihaiu Român, având un impact semnificativ asupra dezvoltării economice și sociale a regiunii.
Proiectul este finanțat prin Programul de Transport (2021-2027), iar lucrările sunt încadrate în clasa tehnică II, având elemente geometrice adaptate pentru o viteză de proiectare de 120 km/h, care se va reduce la 80 km/h în zonele cu constrângeri specifice.