Tunelul Momaia, un pas important spre finalizarea autostrăzii Sibiu-Pitești: a fost străpunsă și a doua galerie

Lucrările la unul dintre cele mai importante obiective de infrastructură rutieră din România au atins o nouă etapă importantă. Miercuri, 16 aprilie, a fost finalizată străpungerea celei de-a doua galerii a tunelului Momaia, parte a secțiunii Curtea de Argeș – Tigveni (Secțiunea 4) din viitoarea autostradă Sibiu-Pitești (A1).

Anunțul a fost făcut de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, care a subliniat importanța acestui progres într-un mesaj publicat pe rețelele sociale: „A fost astăzi realizată și străpungerea celei de a doua galerii a tunelului Momaia, pe sensul de mers Sibiu-Pitești.”

Tunelul Momaia este o premieră pentru România, fiind primul tunel rutier forat din țară. Are o lungime de peste 1,3 kilometri și este format din două galerii unidirecționale – câte una pentru fiecare sens de circulație. Acest tip de construcție asigură siguranță sporită în trafic și permite o fluență mai bună a circulației.

Potrivit Ministerului Transporturilor, stadiul fizic al lucrărilor pe Secțiunea 4 a autostrăzii Sibiu-Pitești a ajuns la aproape 70%. Segmentul are o lungime totală de 9,86 kilometri și este considerat unul dintre cele mai dificile din punct de vedere tehnic, întrucât traversează zona montană.

Ministrul Grindeanu a declarat că, în cazul în care actualul ritm de lucru va fi menținut, există șanse reale ca traficul să poată fi deschis pe această secțiune încă din 2026, înainte de termenul contractual de finalizare, stabilit pentru 2027.

Autostrada Sibiu-Pitești este o investiție strategică a României, parte a Coridorului IV Pan-European, ce va lega vestul țării de rețeaua de autostrăzi din Europa Centrală și de Est. Aceasta este, totodată, prima autostradă care va traversa Munții Carpați și va contribui semnificativ la reducerea timpilor de deplasare, creșterea siguranței rutiere și stimularea dezvoltării economice în regiune.