În acest moment, 60% din business-ul producătorului de pavele şi pavaje Symmetrica reprezintă livrările către proiectele publice în acest moment, 30% este adus de proiecte private, fie acestea comerciale, ori industriale, de proiecte rezidențiale, iar 10% de vânzările în rețelele de bricolaj, se arată într-un comunicat de presă.
Conform sursei citate, compania se îndreaptă către finalul anului cu estimarea unui business de circa 77 milioane de lei, în timp ce unele dintre cele mai importante lucrări au fost reprezentante de investiții publice.
Trei dintre cele mai ample proiecte dezvoltate de Symmetrica în acest an au presupus lucrări de îmbrăcare și reparații pentru trotuarele din Suceava și din localitatea Comănești, precum și un proiect de modernizare a unui drum judeațen din Sibiu, se mai arată în comunicat.
„Primele două proiecte menționate au fost deja finalizate, iar volumul total de materiale necesare a depășit 75.000 unități de pavele și borduri. Pentru infrastructura drumului județean din Sibiu, se vor livra alte 30.000 produse – rigole și capace de rigole”, a declarat Sebastian Bobu, director executiv al Symmetrica.
Potrivit declarațiilor acestuia, gama de produse clasice a fost alegerea principală a proiectanților care s-au ocupat de aceste proiecte, modelele simple fiind selectate datorită funcționalității dovedite, a aspectului potrivit pentru trafic pietonal și carosabil, dar şi a preţului competitiv.
„Majoritatea clienților din proiectele publice aleg produse simple, atât din punct de vedere al formei, cât și al culorilor. În general, aceștia tind către pavele gri, în timp ce doar 5% dintre proiectele publice conțin produse de design”, a mai spus Bobu.
Oficialul companiei spune că 80% dintre proiectele ce vizează parcări, trotuare sau piețe implică produse ieftine, prețul fiind criteriul principal în ceea ce privește comportamentul de achiziție al constructorilor.
Symmetrica a livrat în acest an cantități importante de produse și pentru lucrări de reabilitare a trotuarelor din Pitești, Bacău, Fălticeni și Mangalia, precum și a acceselor auto pentru parcări publice din toate regiunile țării, se mai arată în comunicatul de presă. Acestea, împreună cu proiectele private desfășurate până în acest moment, au însumat peste 2 milioane de metri de produse livrate, în primele 9 luni din acest an.